K tomu, aby se z nich staly filmové hvězdy, je podle ní prvním předpokladem to, aby zvíře nebylo agresivní. Může totiž být při natáčení nervózní a herce napadnout.
"Nemůžu po zvířatech chtít lidské výkony. Mohu ale vycvičit téměř všechna, od slona až po mouchu. Tu samozřejmě nepřinutím provádět nějaké přelety, ale je možné, aby přilétla na stůl. Musí tam však být nějaká sladkost. Podobně se přes květinu dá před kameru nalákat i motýl," tvrdí Holá.
Na některé zvíře jí stačí jedno setkání, jindy trvá příprava budoucí zvířecí filmové hvězdy i rok práce. Důležité jsou přitom dvě věci: žrádlo a silná osobnost trenérky. "Vždy s sebou mám pytlíky syrového masa nebo piškoty. Na jídlo jdou prostě všechna zvířata, od šelem až po ptáky," dodává cvičitelka.
Na piškotech je úplně závislý její Dusty, bílý americko-kanadský ovčák, který má za sebou účinkování v desítkách reklam a filmů. Naprosto netečně se projde i skladem s grilovanými kuřaty, ale jakmile zašustí v rukou jeho cvičitelky pytlík s piškoty, je u vytržení. Svou majitelku však poslouchá na slovo i kvůli jejímu strohému neústupnému tónu jejích příkazů.
Přítulný pes se v okamžiku dokáže změnit v zuřivou bestii, mrtvé či rozradostněné zvíře, umí vyskočit na střechu auta, opřít se předními tlapami o domovní zeď, otevřít či zavřít dveře. Za každý zvládnutý úkol jej čeká piškotová odměna. Přísný výcvik podle Holé zvířatům nevadí.
"Ráda se učí. Důležité je, aby byla v psychické pohodě. Musí vědět, že za svou práci budou odměněna. Musíte si je jednoduše získat na svou stranu," upozorňuje Holá.
Pro úspěch ve filmu je však kromě dokonalé přípravy nezbytné i umění předvídat chování zvířete v dané epizodě. Holá například musí těm hercům, kteří se na "place" ocitnou společně s jejími služebními psy, připomenout, aby byli maximálně opatrní.
Například si musí dát pozor, když manipulují se zbraní. "Pes by za vás dýchal, bránil by vás," poznamenává Holá. I ona však přiznává, že některá zvířata prostě vycvičit nelze. Kromě těch, která nezažila nikdy žádný výcvik a jsou příliš pohodlná a rozmazlená, je pro film zcela nepoužitelný sob.
"Když se mi jednou dostal do ruky scénář, kde měly děti hladit soba v dřevěné ohradě, odmítla jsem. Sob dokáže ve vteřině kohokoliv nabrat na rohy a doslova rozcupovat. Za velice obtížnou, přesto zvládnutelnou Holá hodnotí práci s medvědem.
"Medvěd dokáže na povel otevřít tlamu, jako kdyby chtěl někoho zakousnout, nemá však vyvinuté mimické svaly, takže když se mu něco nelíbí, nemá to jak sdělit. Kdyby se postavil na zadní, může být pozdě," doplňuje Holá.
Podle ní je obtížná také práce s kočkovitými šelmami, když překročí tři roky svého života. "Šelma si v tomto věku chce založit svou vlastní rodinu. Všechno tudíž považuje za svou potenciální kořist. Dá se s nimi opět pracovat až od sedmnácti dvaceti let. To již nebezpečné nejsou," míní Holá.
Připomíná však, že když po narození šelma otevře oči, musí první spatřit právě svou cvičitelku, aby si zvíře zvyklo a naučilo se poslouchat.