Je pravdou, že se na mořském dně nacházejí obrovská ložiska metanu a vzhledem k enormnímu tlaku vody spočívá tam metan v tuhé formě a společně s okolní vodou tvoří krystaly, které jsou označovány jako plynové hydráty. Právě u východního pobřeží USA se nacházejí obzvlášť bohatém zásoby těchto látek, a vzhledem k hořlavosti metanu se vážně uvažuje o jejich využití jako energetických zdrojů budoucnosti.
Dojde-li však v důsledku menšího zemětřesení nebo jiných pohybů na mořském dně k trhlinám ve slojích hydrátů silných až 300 metrů, pak se mohou uvolnit plynové bubliny. Není-li na
dotyčném místě navíc moře příliš hluboké, mohou snadno dospět k hladině. Ocitne-li se v takové bublině plavidlo, okolní vodní masy ho okamžitě pohltí.
Pro letadla je metan nebezpečný ve formě mraků, protože mění citlivou aerodynamiku letounů a je velice problematické, když motory nasají místo kyslíku hořlavou směs plynu. Zatím se pouze spekuluje o tom, že by plynové mraky měly na svědomí i zřícení stroje Egypt Air, ale jestliže to nelze vyloučit, mělo by se asi uvažovat o nových letových koridorech.
Mapa místa havárie letounu Boeing 767 egyptských aerolinií |