Jejich hodnota je tři miliony korun.
Výstavba mostu za půl miliardy korun trvala dva roky. První auta po něm projela začátkem loňského listopadu.
Krádež odhalil stavební dozor v minulém týdnu při průtrži mračen.
"Objevil, že ze stavby teče voda v místech, kde nic téct nemá. Při prohlídce vnitřku obou tubusů mostu jsme zjistili, že zmizelo půl kilometru potrubí z odvodňovacího systému. Přitom oba tubusy byly uzamčené," popsal v pondělí Michal Syřínek z plzeňské správy Ředitelství silnic a dálnic.
Nerezové roury o průměru od čtvrt metru do 35 centimetrů museli zloději ukrást od začátku dubna. "Po pachateli pátráme, hledáme i svědky, kteří si něčeho podezřelého všimli,“ řekl v pondělí Petr Kovář z plzeňského policejního ředitelství.
Podle něj už policisté v krajské metropoli vyšetřovali různé krádeže. "Už jsme pátrali i po zloději dlažby z chodníku. Ale půl kilometru nerezového potrubí, to si nepamatuji, že by někdo ukradl," podotkl Kovář.
Most nad Českým údolím je součástí přivaděče z plzeňské čtvrti Bory k nájezdu na dálnici D5 u Šlovic. Stavebníci jej skládali z betonových dílů jako obrovskou stavebnici pomocí speciálního jeřábu. Podobným způsobem staví nedaleký dálniční most přes údolí Úhlavy u vrchu Valík.