Zlínem budou jezdit jen 'nízké podlahy'

Zlín - Cestující v městské dopravě ve Zlíně a Otrokovicích se mohou těšit na to, že během několika let budou všechny používané autobusy i trolejbusy nízkopodlažní. Usnadní to dopravu všem zdravotně postiženým lidem, ale i starým nebo například matkám s kočárkem.

"Autobusový vozový park máme už obměněn z devadesáti procent. Letos bychom chtěli jeho obnovu dokončit," říká nový ředitel Dopravní společnosti Zlín-Otrokovice Josef Kocháň. Potom by měly přijít na řadu i nákupy nových nízkopodlažních trolejbusů.

Zatímco nízkopodlažní autobusy běžně dodává firma Irisbus z Vysokého Mýta, u trolejbusů nastal v posledních letech problém. V současnosti není žádný hromadně vyráběný domácí trolejbus, který by měl šanci vytvořit v městských dopravních podnicích novou typovou řadu.

"Existuje určité vakuum. Dopravní podniky vyčkávají, jaký typ trolejbusu se prosadí," vysvětluje Kocháň. Do té doby se ve Zlíně počítá s udržováním a modernizací současných trolejbusů.

"I do starších trolejbusů hodláme rozšiřovat akustické ohlašování zastávek i systémy, které slouží pro snadnější orientaci nevidomých a zrakově postižených. Než budou nové trolejbusy, dokážeme i ty současné udržet v náležitém technickém stavu," tvrdí vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.

Nízkopodlažní autobusy i trolejbusy jsou podstatně dražší než vozidla, která takovou úpravu nemají. Podle Kocháně však cestující nemusí mít obavu, že by tato okolnost byla důvodem zdražování jízdného.

"Právě na nízkopodlažní vozidla stát poskytuje významnou investiční dotaci," zdůrazňuje ředitel. Letos například dává stát do Zlína a Otrokovic na nízkopodlažní vozidla devět milionů korun a obě města na tento účel přispějí ze svého rozpočtu třemi miliony.


Eurovolby 2024

Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel

Video