„Prostírání špinavé, všude spousta talířů, neumyté nádobí. Neměli jsme si kam sednout, neměli jsme dostatek jídla,“ popsala svůj zážitek televizi Prima jedna z Češek po návratu z dovolené v hotelu Rosa Rivage v Monastiru. Pláž byla podle českých turistů také velmi špinavá a vůbec neodpovídala tomu, co jim bylo nabízeno v katalogu.
Hotel, ve kterém se ubytovali, měl být ideální pro dovolenou s dětmi. Podle popisu turistů tam však byly například nezakryté jednotky klimatizace nebo skříně s elektrickými obvody. „Kterékoliv dítě mohlo do té točící se vrtule strčit ruku,“ uvedl jeden z nespokojených Čechů.
Spor nakonec přerostl v násilí, když tři hoteloví manažeři údajně napadli jednoho z ubytovaných Čechů. Jiří Buchta se pokoušel tlumočit personálu stížnosti nespokojených turistů. V místnosti za recepcí ho podle jeho popisu zbili v momentě, kdy se jim pokoušel odporovat.
„Když jsem přišel, tak mi sdělili, že už svým krajanům, kteří neumí anglicky, nesmím nic říct, nesmím k nim chodit. A řekli mi, ať se vystěhuji před hotel, že už tady nebydlím a že už tady nesmím dál být. Ukazoval jsem, že mám náramek, a v té chvíli se na mě vrhli,“ popsal pro FTV Prima. Po útoku má zlomený nos a ruku.
Místopředseda Asociace cestovních kanceláří Jan Papež iDNES.cz sdělil, že v Tunisku je momentálně poměrně kritická situace s přeobsazeností hotelů, což může být příčina nesnází českých a slovenských turistů. „Místní hoteliéři prodali více pokojů, než mají k dispozici, a to se projevuje častým stěhováním lidí do kapacit, které si nekoupili,“ uvedl.
Zhruba sedmdesát lidí podalo po této zkažené dovolené hromadnou stížnost. Ta je podle Papeže zbytečná a zklamaní turisté musí reklamaci řešit u těch cestovních kanceláří, které jim dovolenou prodaly.