„Nejtragičtějším měsícem v případě střetu vlaku s člověkem byl v roce 2019 duben, nicméně stejně jako v roce 2017 a 2018 byl měsícem s největším počtem nehod říjen,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Největší podíl na nárůstu počtu mrtvých lidí na železnici mají každoročně střety vlaku s člověkem. V roce 2019 se zvýšil počet těchto incidentů o 12 procent, což vzhledem k procentu úmrtnosti při těchto nehodách (77 procent nehod v roce 2019 bylo s následkem smrti) mělo vliv i na nárůst počtu usmrcených, jichž bylo více o 10 procent.
Ve srovnání s předchozími lety narostl i počet nehod na železničních přejezdech. Nejtragičtějším měsícem byl v tomto ohledu červenec, kdy došlo k 24 střetnutím, při kterých zahynulo 10 lidí. To byl také smutný rekord v počtu obětí v kalendářním měsíci za posledních deset let.
Největší podíl na tomto počtu měla tragická nehoda v Černožicích na Královéhradecku, kde vlak srazil osobní auto, ve kterém zahynuli všichni čtyři pasažéři.
Počet zraněných při nehodách na železničních přejezdech se loni zvýšil o 19 na 96. „Velký vliv na celkový počet zraněných při střetnutích na železničních přejezdech mají standardně střetnutí osobních vlaků s nákladními automobily, kdy dochází k vykolejení a ke zranění cestujících ve vlacích,“ uvedl mluvčí. Drážní inspekce za loňský rok eviduje celkem tři podobné nehody, při každé z nich se zranilo alespoň sedm lidí.
Stejně jako v předchozích letech, zemřel průměrně jeden člověk při každém pátém střetnutí na železničním přejezdu. Nejnižší počet nehod se udál v prosinci, kdy při šesti střetnutích na přejezdech zemřel jeden člověk. Jediným měsícem v roce, kdy na železničních přejezdech nikdo nezemřel, byl únor.