- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Autorovi bych radil vystříhat se snahy dělat z tragédie krásnou literaturu, protože na to nemá dostatečný cit.
"Znetvořený" list vrtule je nonsens, vrtule není tvor. A kufr coby mlčenlivý svědek ... to je stěží kýč.
Ja to pořád říkám, nenechávejte při vystupování a nastupování spolucestujících běžet motor. Ale oni neposlouchaji, a pak to takhle dopadá.
Jak je to vlastně dnes při dopravě cestujících vrtulníkem? Čeká se na úplné zastavení rotorů, než se lidi přiblíží a začne výstup a nástup?
Problém je, že si nikdo nepředstavil při používání poměr startů, přístání na letové hodiny.
Trochu odbočím-
Třeba u "popelářských" vozů, BOM, se olej v motoru a převodovce nemění podle kilometrů, ale podle motohodin. Olej v zadní nápravě je podle kilometrů.( Nebo jednou za rok, dva, podle toho, co nastane dřív).
Půdorys budovy, který připomíná rakev, je jistě jen náhodný :-)))
Dobrý den, v článku několikrát zmiňujete princip ovládání klasického vrtulníku (nosný+vyrovnávací rotor), ovšem u tandemového uspořádání rotorů je to jistě
jinak, oba rotory jsou nosné.
Z hlediska pilotáže je to úplně stejné. Nohy - otáčení kolem svislé osy, Páky cykliky dopředu-dozadu-doleva-doprava, páka kolektivu-změna úhlu náběhu listů=stoupání-klesání a samořejmě přípust motorů. Jen z hlediska konstrukce je to jinak ... u tandemu se otáčení kolem svislé osy dosahuje opačným náklonem desky cykliky předního a zadního rotoru (předek se "sune" doleva, záď doprava a naopak). Let vpřed a vzad změnou úhlu náběhu listů (rozdíl kolektivního nastavení listů) předního a zadního rotoru ... záď (příď) se zvedne a oba rotory tím pádem vyvozují šikmou složku tahu
Ví někdo, zda se ještě vrtulníková doprava z letiště do centra NY používá? Nebo byla skončena po těchto nehodách?
Vrtulníky jsou nyní používány hlavně z plovoucích heliportů na East River.
příšerná nehoda, tu hrůzu po zastavení stroje si neumím představit...osud dokáže být někdy neuvěřitelně krutý
Dobrý a velice podrobný popis ale s jednou zásadní chybou. Podvozek nezkolaboval z důvody únavy materiálu ale šlo o takzvanou "intergranual corrosion" tedy druh vnitřní koroze materiálu která není na pohled viditelná a je těžce zjistitelná, alespoň tak tomu bylo v době události.
teda nechtěl bych pak uklízet tu střechu