"Obviněni byli tři lidé z společnosti generálního dodavatele (ODS - Dopravní stavby Ostrava), tři lidé ze společnosti subdodavatele (Bögl & Krýsl), jedna osoba samostatně výdělečně činná a jeden člověk pověřený dozorem," uvedl šéf vyšetřovacího týmu Comenius Jiří Jícha.
K porušení zákona podle něj došlo při zasouvání tělesa mostu na původní místo přes železniční trať. Práce byla rozdělena do několika kroků. Po druhém z nich se "horizontálně i vertikálně vzpříčily posuvné vozíky".
Podle znalců i policie měla následovat důkladná kontrola celé podpěrné konstrukce. Místo toho byl most na jedné straně nadzvednut a vozíky pouze srovnány. Při přípravě na další krok posunu došlo k pádu mostu.
Celkem už bylo za tragédii obviněno deset lidí, všichni z trestného činu obecného ohrožení. Další obvinění podle policie ještě mohou následovat. Vyšetřování bude pokračovat ještě několik měsíců.
Firma Bögl & Krýsl s pěti obviněnými se brání podáním trestního oznámení. Tvrdí, že mezi viníky by měli být také dozorující pracovníci.
Policie uvedla, že pochybení stavebního úřadu v Bílovci, pracovníků Správy železniční dopravní cesty a dalších dohlížejících prověřuje. Zatím ale neobjevila nic, co by ji opravňovalo k obvinění konkrétních lidí.