Speciální "Linka TOP 09" vyjela ze střešovické vozovny okolo druhé. Topkaři byli dobře naladěni, předseda strany si pokyvoval do rytmu moravských lidovek. "Vím, že startujeme v pro nás ne úplně příznivých podmínkách, ale tím je větší chuť do toho jít," povzbudil spolustraníky na začátku okružní cesty celou Prahou Schwarzenberg.
Tramvaj během jízdy Prahou zastavovala na každé zastávce. "Pojďte, nastupte si!" zvali politici lidi na burčák a klobásy. "Máte Opencard?" vtipkoval v tramvaji Miroslav Kalousek. Ten si s muzikanty v tramvaji i zazpíval.
Proč si topkaři vybrali zrovna tramvaj? "Víme kam jdeme, kam jedeme. Koleje jsou zřetelné, s tramvají se navíc nedá couvat. A my chceme jet po kolejích do západní Evropy," vysvětlil Kalousek.
Formu kampaně si pochvalovala i trojka na pražské kandidátce, Daniel Korte. "Myslím, že je to ze všeho úplně nejlepší. Lepší, než stát někde na náměstí a hulákat do prázdného prostoru. Tady kdo se s vámi chce bavit, tak se baví, zeptá se," domnívá se Korte.
Těžiště kampaně? Zejména na sociálních sítích
Podobnou formu kampaně TOP 09 použije i v jiných městech. "Třeba v Brně. Pojedeme šalinou," naznačil Schwarzenberg, který by měl navštívit všechny kraje. V plánu jsou i setkání pojmenovaná Na pivo s Karlem. Na kampani předsedy strany se bude podílet i jeho tým z prezidentských voleb.
Podle mluvčí strany Martiny Týblové kampaň bude zejména kontaktní. "Topka" k tomu chce stejně jako v předchozích volbách využívat v hojné míře sociální sítě. Volební manažer TOP 09 Jaroslav Poláček už dříve uvedl, že strana posílila rozpočet právě na kontaktní a online způsob oslovování volič, namísto klasické billboardové kampaně.
Podle Týblové partaj do kampaně investuje 50 milionů korun, z toho 30 milionů půjde z vlastních zdrojů, se zbytkem pomůže překlenovací úvěr. Podobný rozpočet má ODS, naopak ČSSD plánuje utratit zhruba 90 milionů.