Záchranáři společně s hasiči hned po nálezu pět nově objevených těl vyprostili. Oběti byly ve věku od padesáti do šedesáti let, uvedl na svém webu list
La Repubblica.
Ztroskotání ConcordieTREST: Soud nařídil kapitánovi domácí vězení NĚMKA: Pustila do člunu vozíčkáře a zmizela ZÁCHRANA: Potápěči použili při pátrání výbušniny KAPITÁN: Z potápějící se lodi utekl, záchranáři ho hnali zpět POTÁPĚČI: Je to jako ponor do temné jeskyně PANIKA NA PALUBĚ: Loď se potápěla a oni nás hnali do kabin |
Úřady snížily počet pohřešovaných na 24 a záchranáři pokračují v prohledávání vraku i jeho okolí. Potápěči doufají, že stále ještě mohou najít v trupu lodi i živé lidi, kteří uvázli v nezatopených částech plavidla nebo přežili ve vzduchové kapse. V úterý jim přišlo na pomoc i námořnictvo, které použilo výbušniny, aby se záchranáři dostali do dosud nepřístupných míst lodi.
V pondělí museli potápěči kvůli rozbouřenému moři na čas práce přerušit. Ministr životního prostředí Corrado Clini v rádiu RAI varoval, že si musí pospíšit, protože počasí se má opět zhoršit a s lodí by opět mohly pohnout podmořské proudy. Itálie se také bojí ekologické katastrofy. Costa Concordia je totiž plná paliva, ztroskotala jen krátce po zahájení sedmidenní plavby.
Luxusní výletní loď najela na útes v pátek večer poté, co kapitán údajně stočil kormidlo od stanoveného kurzu. Francesco Schettino podle majitele lodi provedl manévr, aby pozdravil lidi na ostrově včetně jednoho italského admirála ve výslužbě.
Italský list Corriere della Sera mezitím zveřejnil záznam telefonního hovoru kapitána lodi s pobřežní stráží, z něhož vyplývá, že kapitán opustil loď před skončením evakuace cestujících a nechtěl se na palubu vrátit.
První lidé z Francie a Maďarska už kvůli tomu chtějí podat na provozovatele lodi stížnost. Za neposkytnutí pomoci v ohrožení se hodlají domoci odškodnění. Většina ze 4 200 pasažérů havárii přežila, celkem záchranáři objevili jedenáct mrtvých. Mezi pohřešovanými je nejvíce Němců a Italů.