Podle posledních údajů letadlo narazilo ve výšce zhruba 1500 metrů do hory Tirava. Šlo o poštovní linku, která létala pravidelně z moskevského vojenského letiště Čkalovskij do Batumi dvakrát do měsíce.
Letadlo se zřítilo do horského masívu. Obyvatelé okolních vesnic slyšeli výbuch a na místě havárie byl krátce poté oddíl adžarských záchranářů. Našli však už jen úlomky letadla.
Nehodu zavinilo zřejmě počasí
Letoun měl přistát v Batumi ve směru od moře. Patrně se ale snažil vyhnout bouři a kvůli špatné viditelnosti narazil do hory.
Podle předběžného zjištění s největší pravděpodobností havaroval kvůli silné mlze a bouři. "Letoun se v nepříznivém počasí odchýlil od svého letového kursu," řekl šéf gruzínské civilní letecké agentury Sakaeronavigacija Alexandr Silagadze.
Rusko a Gruzie sestavily vyšetřovací komisi
Prezidenti Ruska a Gruzie Vladimir Putin a Eduard Ševardnadze se dohodli na ustavení společné vyšetřovací komise složené z leteckých expertů i vládních představitelů. Z ruské strany řídí vládní komisi na pokyn prezidenta šéf Bezpečnostní rady Sergej Ivanov.
Na místo neštěstí by měl dorazit ruský ministr pro mimořádné situace Sergej Šojgu. Havárie se udála asi 20 kilometrů od Batumi. Na místě pracují ruští i gruzínští záchranáři. Do likvidace následků havárie byli zapojeni také ruští vojáci.
Svědci viděli, jak latadlo klesá k zemi
Georgij Targamadze, člen parlamentu autonomní Adžarské republiky, jejíž hlavním městem je Batumi, sdělil, že místní obyvatelé viděli, jak letoun prudce klesá v pohoří asi 25 kilometrů východně od Batumi.
"Potom slyšeli ohromnou explozi," řekl. Targamadze popsal, že letadlo se zřítilo mezi městy Batumi a Kabuleti.
Il-18 se už 30 let nevyrábí
Model Il-18 poprvé vzlétl v roce 1957 a jeho výroba byla zastavena v roce 1970. Letounu, schopného pojmout až 100 cestujících, využívaly sovětské aerolinie Aeroflot k civilní letecké přepravě. V současné době ho Aeroflot využívá jako nákladní.