Dopravní nehody si v neděli vyžádaly dva životy řidičů motorek. Na Trutnovsku zemřel třiatřicetiletý muž, který se střetl s osobním autem. Šestasedmdesátiletá řidička v pravotočivé zatáčce vjela do protisměru, kde se její vůz střetl s motocyklem. Čtyřiadvacetiletý mladík pak nepřežil kolizi na Jindřichohradecku, na motorce narazil do stromu.
I v teplejších dnech může podle Neřolda zůstat na stinných místech vozovky námraza nebo mokro. „Řada motocyklistů navíc na svém stroji několik měsíců neseděla a musí se znovu rozjezdit. Pokud se někdo za těchto podmínek rovnou pustí do adrenalinové jízdy za hranicí svých schopností, má blízko k fatální nehodě,“ prohlásil vedoucí BESIP. Majitelé motorek by podle něj také neměli po zimě podcenit údržbu a kontrolu technického stavu svých strojů.
Podle Neřolda letos BESIP povede kampaně zaměřené jak na motorkáře, tak i na řidiče aut, aby mohli nehodám s motocykly předcházet.
Za 43 procent nehod motorkářů nesou vinu řidiči aut
Loni zemřelo při nehodách 91 motorkářů, což je podle BESIP nejvíce od roku 2010. Počet obětí se meziročně zvýšil o 42 procent. Dalších 488 řidičů či spolujezdců na motocyklech se v roce 2018 těžce zranilo. Nejčastější příčinou smrtelných havárií je nepřizpůsobení rychlosti dopravně-technickému stavu vozovky, zatáčkám, klesání, stoupání, šířce silnice a dalším. Oběti si vyžádaly i kolize kvůli nedání přednosti v jízdě nebo řízení pod vlivem alkoholu. Z celkového počtu obětí v letech 1993 až 2018 pak 19 procent nemělo přilbu.
Motorkář nezvládl po předjíždění zatáčku a vylétl do lesa, na místě zemřel |
„Ačkoliv motorkáři mají 57procentní podíl na nehodách, které se jim stanou, neplatí, že se na silnicích zraňují či zabíjejí sami. Zbývá 43 procent nehod, na nichž nesou vinu řidiči aut,“ uvedl Neřold.
BESIP vytvořil vizuály deseti situací, které mohou vést ke střetu motocyklu a auta. Bude také pokračovat kampaň za to, aby řidiči osobních vozů předcházeli nehodám s motorkami.
K motorkářům bude BESIP v letošní sezoně vést kampaň, jejímž mottem bude, aby měli svůj stroj pod kontrolou, nepouštěli se za hranici svých možností a nenechali se ovládat svou motorkou.