Taxy za nucené odtahy stanovil magistrát. Jeho pracovník Karel Šimsa tvrdí, že ceny určili podle nákladů firem. Srovnání s jiným odtahovými společnosti striktně odmítl. "Něco jiného je odvoz, když zavolá řidič porouchaného auta a služba pro něj přijede. Ta pohotovost jede pouze tam a zpátky na odstavné parkoviště nebo do servisu. Ale v tomto případě odtahové vozy pendlují po městě a čekají, kam je dispečer pošle. Najedou tak víc kilometrů, a proto jsou dražší," řekl Šimsa.
Není však patnáct set za odtah přemrštěnou částkou? Z vyjádření Petra Janíka z Automontu, který se zabývá odtahováním porouchaných vozidel, vyplývá, že zřejmě ano. Janík uvedl, že takové společnosti si účtují za kilometr třináct až osmnáct korun a platí se také další poplatky. "U nás se je to dvě stě korun za naložení a dvě stě korun za vyložení," dodal.
Znamená to tedy, že i když ujede odtahový vůz s rozbitým autem třicet kilometrů a firma si nechá zaplatit osmnáct korun za kilometr, pořád je o více než tři stovky levnější než nucený odtah. Jednou z odtahových firem, které pro magistrát pracují, je Roedl. Její majitel Bruno Roedl tvrdí, že peníze, které vyberou od řidičů, kryjí náklady. "Když budete chtít, tak si to spočítáte sami," reagoval podrážděně.
Současný systém hájí mluvčí Technické správy komunikací Libor Sosnovec. Podle něj vyjde město levněji. "Za každé odtahové parkoviště nám platí firmy pronájem skoro sto tisíc korun měsíčně. My nemáme ani odtahová auta, ta bychom si museli koupit, přitom jedno stojí kolem dvou milionů korun," dodal.
<CS8.9>Pražskému radnímu Rudolfu Blažkovi (ODS) se nynější praxe nezdá špatná, přesto by však chtěl, aby odtahy zajišťoval přímo magistrát. "Myslím si, že by to mohla dělat městská policie," prohlásil.