První informace o Modrozelených poslal médiím 18. října zástupce marketingové agentury spolu s výsledky na zakázku vypracovaného průzkumu STEM. Z nich vyplývalo, že 46 % oprávněných voličů uvažuje o tom, že by v příštích parlamentních volbách dalo hlas nové straně.
"V brzké budoucnosti ovlivní naši politickou scénu nové uskupení Modrozelení. Zakládají si na širokém spektru nezávislých odborníků, jejichž hlavním cílem je řešit každodenní problémy běžných lidí," psalo se mimo jiné v tiskové zprávě.
Martin Stropnický, s jehož tváří bylo "hnutí" spojeno, koncem října řekl iDNES, že se k věci může vyjádřit až 1. listopadu. iDNES Stropnického po tomto datu oslovil znovu. "Nemohu vám k tomu nic říct, měla proběhnout tiskovka, ale zdrželo se to. Víc se dozvíte z tiskové zprávy, která se bude posílat příští týden," reagoval Stropnický.
Ministerstvo vnitra sdělilo iDNES, že žádné politické seskupení pojmenované Modrozelení není registrováno a o registraci ani nepožádalo.
Zdálo se, že kampaně nově vznikající strany zřejmě využila k propagaci svého produktu firma podobného jména. To potvrdila pondělní tisková zpráva, která Modrozelené spojuje s placenou informační telefonní linkou.