Městský rozpočet je oproti minulým letům chudší a na mnoho staveb se nedostane. Náměstek primátora Martin Hejl tvrdí, že na tunel se peníze najdou. "Stavba by měla být především financována z výnosů třetí emise městských obligací," řekl Hejl.
Ředitel magistrátního odboru dopravy Kamil Kotek však podotýká, že záleží též na tom, zda bude dost peněz i v příštích letech. "Jinak se může dokončení prodloužit," varuje Kotek.
Podle Jozefa Macka z magistrátu se tunel již prodražil o více než půl miliardy korun. Celkem by za něj město mělo zaplatit asi sedm miliard korun. "Soubor staveb se úměrně prodražuje především v závislosti na obstrukčním jednání různých iniciativ," míní náměstek Hejl. Ty stavbu zabrzdily tím, že svými protesty blokovaly vydání stavebního povolení.
Mluvčí Společnosti pro trvale udržitelný život Petr Kužvart obstrukce nepopírá. Podle něho se však dopravní situace v Praze musí řešit jinak než upřednostňováním individuální automobilové dopravy.
"Ani v případě Mrázovky jsme ještě neskončili. Naše žaloba proti stavbě tunelu bohužel již několik měsíců leží u vrchního soudu," řekl Kužvart.
Odpovědnost za prodražení stavby však odmítá. "Nelze řešit problémy bez lidí, kterých se přímo týkají," dodal. Kužvart dal také najevo, že sdružení svůj zápas proti městskému okruhu jen tak nevzdá. "Mrázovka byla pro nás přípravou na další boje. Teď se zaměříme na sever, na úsek mezi Letnou a Pelc-Tyrolkou, snad někomu časem dojde, že se zbytečně vyhazují miliardy," dodal Kužvart.
Tunely pod Mrázovkou by měly být součástí vnitřního okruhu. Měl by odvést dopravu mezi Strahovským tunelem a Barrandovským mostem mimo centrum Smíchova.