Podle výsledků studie Video na internetu společnosti Nielsen Admosphere jsou youtubeři fenoménem, jenž oslovuje zejména generaci Z, tedy tu, která vyrostla na internetu. Autorská videa online pak sledují zhruba stejně intenzivně dívky i chlapci.
"V celé internetové populaci sledují nějaké youtubery, vloggery či osobnosti produkující autorská videa průměrně 2 lidé z 10. Chtělo by se říct, že to je výsledek, který snad ani za takový humbuk, jaký se kolem online hvězd v posledních dvou letech rozpoutal, nestojí. Ve věkové skupině 15-20 let už však tyto producenty obsahu sleduje 8 lidí z 10. A u těch nejmladších z nich, tedy jedinců ve věku 15 16 let, je to dokonce 9 lidí z 10. Důvody jsou přitom nasnadě: tato generace je vůbec první, která již od raného dětství žije s technologiemi, a je zároveň nejaktivnější na internetu. Uživatelé generace Z (15-20 let) navíc v podstatě objevili na „svých“ médiích to, co teenagery obecně zajímá už několik desetiletí – idoly a instantní zábavu," uvedla k výsledkům výzkumu Eliška Morochovičová z Nielsen Admosphere.
U starších věkových skupin už mají youtubeři publikum slabší. Částečně ještě zasahují generaci tzv. millennials (21-34 let) – v této věkové skupině sledují youtubery 3 z 10 uživatelů internetu. Příčinou je podle Tomáš Pflanzera z Nielsen Admosphere hlavně dosavadní nedostatek youtuberů tvořících obsah pro starší cílové skupiny.
"Youtubeři zajímají posledních pár let také marketingové pracovníky, kteří cílí především na věkovou skupinu 20-, protože jejich videa jsou pro generaci Z velmi relevantní komunikační kanál. Spojení produktů či značek s youtubery je navíc dle výzkumu Nielsen Admosphere vnímáno veskrze kladně. Přes 50 % zaznamenaných spojení youtuberů se značkami se divákům líbilo a jen 19 % se nelíbilo, což je z hlediska marketingu výsledek velmi pozitivní," dodává Morochovičová.
Výzkumu se zúčastnilo 1200 respondentů z internetové populace starší 15 let.