"Při vyjednávání s německými úřady se únosce domáhal poskytnutí azylu ať už v
Německá letiště byla v minulosti častými cíli vzdušných pirátů. Od roku 1969 na nich bez započtení nejnovějšího případu přistálo 23 unesených letadel z ciziny, do konce 80. let většinou ze zemí bývalého východního bloku. Převážná většina únosů se obešla bez krveprolití. |
Po tomto příslibu únosce krátce po přistání v Hamburku opustil letadlo a o něco později i všech 48 cestujících a šest členů posádky. Všichni byli v pořádku, jen jeden z pilotů měl lehčí řezné zranění na krku.
"Do akce na hamburském letišti, kde byl přerušen provoz, bylo nasazeno celkem 500 policistů," řekl Dietrich. Byli mezi nimi i příslušníci protiteroristického oddílu GSG-9, který funguje v rámci Spolkové ostrahy hranic. "Vycházíme-li z mezinárodních dohod o vzdušném pirátství, bylo jasné, že únos musí skončit na hamburském letišti," dodal Dietrich. "Nenechali bychom letadlo znovu odletět."
"Únosce stále odmítá sdělit svou totožnost," řekl hamburský policejní šéf Wolfgang Sielaff. Vyjádřil ale domněnku, že pachatel je pravděpodobně Arab. Podle očitých svědků únosce během akce mluvil arabsky, přesto ale údajně několikrát cestujícím opakoval, že není ani terorista ani Arab. "Dosud také nebyl nalezen nůž, kterým únosce piloty ohrožoval a jednoho z nich zranil," upřesnil Sielaff. Odmítl se ale vyjádřit k domněnce vyslovené tureckým ministrem dopravy a spojů Enisem Oksuzem, že únosce by mohl být mentálně postižený.
Podle mluvčí hamburského letiště Karin Danneové cestovali na palubě uneseného letadla občané Velké Británie, USA, Turecka a Egypta. Všichni strávili noc v hamburských hotelích a z Německa odcestují náhradním letadlem vypraveným pro ně z Káhiry. Původní stroj byl podle velitele Dietricha dočasně zabaven za účelem důkladné prohlídky, při níž se má pátrat především po případných výbušninách.
Německá letiště byla v minulosti častými cíli vzdušných pirátů. Od roku 1969 na nich bez započtení nejnovějšího případu přistálo 23 unesených letadel z ciziny, do konce 80. let většinou ze zemí bývalého východního bloku. Převážná většina únosů se obešla bez krveprolití.
Únos letadla Boeing 737 společnosti Egypt Air skončil bez krveprolití. |