„Předběžná analýza zaznamenaných údajů, stejně jako analýza analogických případů z minulosti umožňuje předpokládat, že faktorem, který vedl k vývoji mimořádné letové situace, se mohly stát nepřesné údaje o rychlosti letu zobrazené na přístrojích v pilotní kabině,“ uvedl Mezistátní letecký výbor (MAK). Tyto chybné údaje podle něj souvisely se zamrznutím snímačů, protože systém jejich vyhřívání byl vypnutý.
Fotogalerie |
Dosavadní závěry naznačují, že piloti před startem nezapnuli systém vytápění snímačů. Po vzletu přepnuli řízení stroje na autopilota, ale řízení převzali zpět, když viděli rozdílné údaje o rychlosti; podle údajů z jednoho snímače rychlost stoupala, podle druhého klesala, takže posádka ztratila přehled o situaci.
Letoun An-148 Saratovských aerolinií se zřítil v neděli 11. února šest minut po startu z moskevského letiště Domodědovo. Zahynulo 65 cestujících a šest členů posádky.
Záznam z dvou černých skříněk začali zkoumat ruští experti v úterý. Veškerá data uložená v černých skříňkách se zachovala a je možné je dešifrovat, uvedla s odvoláním na výbor MAK agentura Interfax.
Letoun An-148 byl ve své době označován za příklad ukrajinsko-ruské průmyslové spolupráce, po anexi Krymu a vzpouře proruských separatistů na Donbasu ale výrobní kooperace skončila.