Lidé v podniku čím dál netrpělivěji čekají na vstup strategického partnera, od něhož si slibují zlepšení pozice firmy na trhu.
Přesto vedení ujišťuje, že není důvod k pesimismu. "Stále počítáme s dodržením letošního plánu výroby 1805 vozů, což je víc než loni," řekl manažer vnějších vztahů Tatry Jan Slezák. "První pololetí bylo slabší, od srpna však výroba stoupá a uzavřené kontrakty slibují, že celoroční výsledek bude dobrý," dodal. Nyní firma dokonce přijímala nové dělníky.
Tatra vyváží 80 procent produkce, jejími nejsilnějšími odbytišti jsou Rusko a Indie. "Jen prodej v naší třetí tradiční odbytové oblasti, v Číně, trochu pokulhává," dodal Slezák.
Vládě už leží na stole návrh poradenské firmy Odien na prodej Tatry společnosti SDC, v níž má významný kapitálový podíl americký výrobce stavebních strojů Terex. Zakladatel SDC Milota Srkal slibuje, že v případě jeho vstupu do Tatry automobilka získá celosvětovou prodejní a servisní síť, jíž Terex disponuje.
"Terex by rád pronikl na trhy, které umí Tatra, a je připraven otevřít jí svá vlastní teritoria, včetně USA," řekl Srkal. "Právě to potřebujeme - zájem o naše vozy je, velké možnosti máme na trzích v Africe a v Asii. Uchytit se tam ovšem znamená poskytnout i doprovodný servis, což je velmi nákladné. Proto je pro nás tak důležitý vstup vlastníka, který by nám poskytl obchodní zázemí," vysvětlil Slezák.