Od vyproštění soupravy a jejího detailního prozkoumání v laboratoři si kriminalisté slibují definitivní určení příčiny katastrofy. Akce se však dnes ještě pořádně nerozběhla, protože ji komplikují mlha a husté sněžení. Tým čtrnácti na tuto operaci speciálně vyškolených expertů musí postupovat mimořádně opatrně, aby se neznehodnotily případné důležité stopy. Situaci navíc komplikuje skutečnost, že vrak lanovky se stále nachází v tunelu s 42procentním stoupáním.
Během vyprošťovacího manévru bude souprava spolu s kolejemi nadzvednuta a odvezena do údolí, kde ji převezmou kriminalisté na další zkoumání. Celá akce má trvat zhruba tři týdny a vyžádá si náklady ve výši asi sedm miliónů šilinků. V rakouských médiích se zatím spekuluje o příčině vznícení požáru a jeho rychlého rozšíření. Vyšetřovatelé ale zatím nepotvrdili informace, podle nichž měl požár způsobit vytápěcí systém kabiny.
Provoz lyžařského střediska byl sice ještě loni obnoven, výrobci a provozovatelé lanové dráhy však čelí žalobám u amerického soudu, které na ně podal mimo jiné i známý americký právník Ed Fagan. Ten svůj krok odůvodnil nedostatečným odškodněním, které v podobných případech umožňuje rakouská legislativa.
|
Dnes 30.ledna začaly přípravné práce k vyproštění vraku lanovky v lyžařském středisku Kaprun. |
Čtrnáctičlenné skupině expertů stěžuje práce nepříznivé počasí. |