Dál už budou v Křimicích vše řídit počítače. "Prožil jsem tu hodně, samozřejmě že nostalgie přijde. Bral jsem to jako můj druhý domov. Všechno bylo takové domácké, byla tu výborná parta lidí. Dřív, když tu ještě pracovalo více žen, jsme všude v oknech měli spousty kytek," vybavuje si Jan Bolla.
Už před lety výpravčí přišli o tradiční červené čepice, v Křimicích se v poslední době výrazně změnil i vzhled nádraží. Při výstavbě železničního koridoru Plzeň-Cheb přibyla krytá nástupiště. Zmizela romantika staršího nádraží na okraji Plzně.
"Je tu teď samý beton, všechno je studené, monotónní," srovnává proměnu nádraží Jan Bolla. Křimické nádraží bude mít zřejmě každý den na očích, až bude jezdit do práce a nebo domů. "Budu dál pracovat jako výpravčí, ale už na plzeňském seřaďovacím nádraží," říká muž, který k dráze jako výpravčí nastoupil hned po maturitě na dopravní průmyslovce.
Kdo nahradí Jana Bollu? Technika. Počítače a nové zabezpečovací zařízení. "Živý výpravčí už v Plzni-Křimicích nebude. Vše bude řízeno dálkově. Do nového zabezpečovacího zařízení jsou už zapojeny i stanice Plzeň - Křimice a Kozolupy, předtím to bylo jen od Plešnic po Cheb. V budoucnu by se i v Křimicích mohl živý výpravčí ještě objevit. Ale jen během mimořádných situací," vysvětlil přednosta plzeňského Hlavního nádraží Milan Krondl.
V pátek začíná na trati Plzeň - Cheb tříměsíční výluka mezi Kozolupy a Stříbrem. Kvůli pokračující výstavbě koridoru budou až do 6. června jezdit místo vlaků náhradní autobusy.