Všechny tři sociální sítě, které postihl výpadek, vlastní firma Facebook. Problémy zaznamenali jako první lidé ve Velké Británii a státech Beneluxu, později i obyvatelé střední a jižní Evropy.
Bez sociálních sítí se museli lidé obejít zrhuba od dvanácti hodin, ve čtyři hodiny odpoledne už bylo připojení pro většinu uživatelů opět dostupné.
Výpadek Facebooku v Evropě nejsilněji zasáhl Řecko, v Asii potom Filipíny. Mnozí uživatelé se nemohli připojit také v České republice, Nizozemí a Rakousku.
Každému uživateli se problémy s Facebookem projevily jinak. Někdo se nemohl přihlásit ke svému účtu, jiní zase nemohli publikovat statusy nebo komentáře. Mimo provoz byla také aplikace Messenger.
Závažné problémy zaznamenala také síť WhatsApp, která je k běžné komunikaci široce používaná v západní i jižní Evropě, především ve Španělsku. Právě v něm se výpadek projevil nejvíce. Problémy zaznamenali také uživatelé WhatsAppu v Malajsii, Spojených arabských emirátech a Saúdské Arábii.
Připojit se v Evropě a v Malajsii nešlo ani na sociální síť Instagram.
Dosud největší výpadek zaznamenal Facebook přesně před měsícem. Podle serveru BBC se 14. března nemohlo přihlásit až jedenáct tisíc lidí naráz, nejčastěji v západní Evropě. Jak se internet nad technickými problémy sociálních sítí bavil jsme psali zde.
Potíže tehdy firma zdůvodňovala chybnou úpravou konfigurace serverů. Důvod v pozadí nedělního výpadku připojení zatím Facebook nesdělil.
Uživatelům, kteří bez aktivity na sociální síti nemohli být, nezbylo nic jiného než se hromadně začít přesouvat ke konkurenci. V březnu se jejich útočištěm stala sociální síť Twitter, která pod Facebook nespadá. Tentokrát však část lidí nepochodila ani zde. Také Twitter totiž v neděli bojoval s mírnými výpadky, nejčastěji v Evrpúě, USA a Japonsku.