Například advokátní kancelář Tomáše Sokola obdrží ročně od Dopravního podniku přibližně šest milionů korun.
Výši této sumy potvrdil i člen dozorčí rady Dopravního podniku Tomáš Vrbík. "Nelíbí se mi to, provize pro právníky by měla být nižší," řekl a dodal, že jej v tomto ohledu podporují i ostatní členové dozorčí rady. Generálnímu řediteli Dopravního podniku Milanu Houfkovi proto dali za úkol, aby s advokátní kanceláří jednal o snížení provizí. "V únoru by nám měl říct, jak dopadl," řekl Vrbík a poukázal v této souvislosti rovněž na to, že advokáti dostávají tučné peníze i za kauzy, které zvládne právnický začátečník, takže není třeba je zadávat renomované kanceláři.
Případy neplatičů jsou většinou z hlediska práva jednoduché: cestující neměl platnou jízdenku. Jeho vina je zcela jasná, není potřeba nic složitě dokazovat.
Mluvčí Dopravního podniku Zuzana Knoblochová připustila, že vedení společnosti jedná s advokátní kanceláří o snížení poplatků. Jednání však zatím bylo bezvýsledné.
Téměř polovinu pokut zaplatí černí pasažéři na místě, čtvrtina ji pak uhradí v doplatkových pokladnách.
Soudy se zbylými cestujícími se Dopravnímu podniku prodražují a zaberou i hodně času.
Pomohlo by dopravci zvýšit
Pasažéry městských dopravních prostředků nyní kontroluje sto dvacet revizorů a vedení společnosti neuvažuje o jejich posílení.