Nepřesvědčí ani obyvatele měst a vesnic, jimž dělá nepřetržitá řada kamionů život těžším. Naopak nákladním autům chtějí politici život usnadnit, tím, že jim povolí víc jezdit i o víkendu.
Počet náklaďáků projíždějících přes republiku vzrostl po vstupu do Unie. V patách jim vznikají sklady a mezisklady, kterých se tak štítí Václav Havel. Reklama na kamiony je však paradoxně blíž pravdě. Náklaďáky sice ničí silnice, komplikují dopravu a špiní okolí, ale přivážejí to nejdůležitější - bohatství.
Bez rostoucího obchodu s Evropou by český tygr spíše kňučel než řval. A i když to zní cynicky, bohatství teď potřebujeme víc než volné silnice a krásné životní prostředí, nemluvě už o skladech lahodících Havlovu vkusu.
Kamiony nejsou našimi nepřáteli. Jsou jimi čeští politici. Sociálnědemokratickým vládám patří zásluhy o bezchybný vstup do Unie a předvedly legislativní smršť. Přes prognostickou minulost pana Zemana však neuvěřitelně podcenily fakt, co bude Unie znamenat pro zdejší silnice.
Na stavbu dálnic a klíčového obchvatu Prahy se vlády prakticky vykašlaly. Kousek polootevřené dálnice na Hradec, po které nikdo nejezdí, je smutným pomníkem vládního selhání.
Jeho součástí je i opožděné zavádění mýtného. Mělo být už dávno, ne proto, aby kamiony odradilo, ale aby zemi přinášelo další oprávněný zisk. Z toho by bylo možno financovat rychlejší stavbu dálnic.
Selhává i dopravní policie, která není schopna kamiony donutit k dodržování pravidel. Jejich řidičům musí být jasné, že se v Česku nedá jezdit stejně jako v Německu, že se musí přizpůsobit.
Zákaz předjíždění, který navrhuje nový silniční zákon je rozumný. Naopak je nesmyslné pouštět víc kamiónů na víkendové silnice - nepotřebují to.
Vyhánět náklaďáky z Česka je stejně pošetilé jako spálit tisícikorunu, protože je umazaná. Učinit život s obludami na kolečkách pro občany snesitelným je však plně v moci politiků a úřadů. Až vás příště ohrozí čadící netvor, netrubte a nenadávejte na něj, nýbrž na vládu.