Ještě před měsícem se zástupci měst i odborníci radovali, protože se jim postupně podařilo vyřešit většinu problémů souvisejících s projekční přípravou náročných staveb.
Středeční prohlášení ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Pavla Švagra jim však sebralo vítr z plachet. „Prioritou na příští rok pro nás budou rozestavěné a dálniční stavby. Ani jedna z těchto dvou staveb na Vsetínsku proto zatím v návrhu rozpočtu není,“ informoval Pavel Švagr.
Především pro místostarostu Vsetína Jaromíra Kudlíka, který se přípravě stavby mimořádně důležité spojnice Vsetína a Valašského Meziříčí věnuje, to je krutá rána. „Snad se to ještě změní, ale bude to boj. S přípravou zatím budeme pokračovat, už kvůli platnosti staveních povolení by měla stavba začít,“ říká Kudlík.
Spojnice Vsetína a Valašského Meziříčí je už celá léta terčem kritiky tisíců řidičů. Je to úzká, nepřehledná a klikatá silnice. Pro stále frekventovanější dopravu je zcela nevyhovující.
Zaskočeni byli i radní Valašského Meziříčí, kteří se opakovaně dali slyšet, že silnici směrem na Palačov považují za naprostou prioritu, která městu zajistí napojení na dálnice a další rychlostní komunikace směrem na Ostravu. „Po letech snažení, úsilí a investování peněz musíme bojovat do posledního dechu, aby stavba konečně začala,“ řekl ve čtvrtek 29. července 2004 místostarosta Bohdan Mikušek.
Silnice má zkrátit a zjednodušit dopravní napojení města a nedaleké Průmyslové zóny Lešná na rychlostní silnici R 48 z Olomouce do Ostravy.
Současně má odvést část dopravy z přetíženého centra.
Ve čtvrtek 24. července odpoledne se v Rožnově pod Radhoštěm snažili o důležitosti obou silnic přesvědčit Pavla Švagra zástupci Zlínského kraje i starosta Vsetína Jiří Čunek a starosta Valašského Meziříčí Jiří Kubeša.