Všechno se sběhlo jako podle filmového scénáře. Za lyžařem z nedaleké Nedvědice, který si na karasínském svahu poranil levou nohu, se nejprve vydali zdravotníci v sanitě. Špatně ale odbočili a zapadli ve sněhu.
Hasiči byli zrovna u dopravní nehody, a tak je nemohli vyprostit. Proto vyrazila druhá sanitka. Ta přijela na kopec, ovšem ke zraněnému pod sjezdovkou se nemohla dostat.
Shodou okolností nebyl v provozu ani skútr. Rolbu, která se v areálu užívá k úpravě sjezdovky, neměl v tu chvíli kdo řídit. Na řadu přišel vrtulník.
Celá záchranná akce se ale ještě více zdramatizovala. Posádka pozemní záchranné služby totiž pilotovi vrtulníku vyznačila místo přistání žlutou plachtou, kterou ovšem už před přistáním nestačila odklidit.
Látka se těsně před dosednutím stroje vznesla a zasáhla okraj rotoru disku vrtulníku, který plachtu rozsekal. Jak se zjistilo, pilot plachtu při přistávacím manévru přes keře neviděl. Když ho na ni upozornil palubní technik, bylo už pozdě. Fólie proletěla okrajem rotorového disku a poškodila jeden list. Vrtulník ale nakonec bezpečně dosedl na zem.
"Bylo by dramatičtější, pokud by se materiál dostal do vyrovnávacího rotoru, do ocasní vrtulky. Kdyby se na ni namotal, stal by se stroj neovladatelným," řekl ředitel Územního střediska záchranné služby v Jihlavě Jan Sedlák.
Záchranáři už několik let školí studenty a veřejnost, aby lidé v nouzi případně upozornili posádku vrtulníku v nepřehledném terénu máváním látky: v zimě pokud možno barevnou, v létě bílou. Zároveň ale veřejnost varují. "V žádném případě nelze klást na přistávací plochu materiály, které se mohou vznést!"
Lidé by naopak měli z prostoru přistání odklidit všechny nebezpečné věci.
Poškozenou helikoptéru se podařilo na místě opravit a v neděli v noci mohl stroj zase odletět. "Čekalo se prý na náhradní díly z USA. Nám to ale nijak provoz nezkomplikovalo, helikoptéra stála mimo," řekl provozovatel areálu Libor Jedlička. "Byla to překvapivá souhra všech náhod, co se mohly stát," zhodnotil ještě sobotní martyrium záchranářů.
Poškozená helikoptéra nepřinesla podle Sedláka problémy ani provozu záchranné služby. "Stroje máme pronajaté od firmy, která vrtulníky provozuje. Podle smlouvy je při výpadku či havárii do dvou hodin k dispozici další stroj," sdělil Sedlák.
Incident, který se podle posádky řadí k těm drobným, vyšetřují odborníci přes letecké nehody. Pacientovi nakonec pomohla právě rolba, jejíhož řidiče obsluha karasínského areálu sehnala a která muže dopravila na kopec k sanitě.