Problém metra: málo výtahů ve stanicích a poruchové plošiny.
Praha - Petr Čtvrtníček, Jaroslav Dušek, pražská zastupitelka Petra Kolínská a šéf Jedličkova ústavu Jan Pičman. Co je spojuje? Jeli do práce na vozíčku. Chodit můžou, ale zkusili si to. Díky občanskému sdružení Asistence jsme to také zažili. A výsledek nás dost překvapil.
Odstraňujeme graffiti
Pondělí 10. prosince v 9.45. Před domem jednoho ze členů redakce v Třeboradické ulici čekají dva asistenti s vozíky. Na jednom už čeká kolega editor. „Tak vyrážíme na Anděl,“ prohlásí napjatě a připravuje foťák. Dopravní podnik nedávno spustil vyhledávání nízkopodlažních spojů. Podle výsledku můžeme být z Kobylis na Andělu za hodinu. Do stanice Kobylisy ale nevjedeme. Výtah se dva dny čistí od graffiti. „Zkuste výtah v druhém vestibulu,“ poradí nám jeden z dělníků. Když se však jeho dveře otevřou, smějí se na nás mříže. „Vstup do technických prostor metra je zakázaný,“ říká dispečerka stanice.Musíme autobusem na Ládví.
Zaseknutá plošina
„Pojedeme metrem na Smíchovské nádraží, zbytek cesty na Anděl dojedeme,“ plánuje asistent. Na Florenci přestupujeme bez problémů, i když musíme vyjet výtahem na povrch a po sto metrech zase sjet dolů. Zádrhel nás čeká na Smíchovském nádraží. Jedna z plošin, která nám má pomoci překonat schody na povrch, se zasekne. A to jsme ovládací tlačítko drželi po celou dobu jízdy, jak je v návodu. „Musíme ji napojit do zásuvky, snad pak sjede. Když tak zavoláme hasiče,“ plánuje přivolaný dispečer. Není zaskočený, plošina se prý rozbíjí stále. Po čtvrthodině jsme volní. Jenže ne na povrchu.
V cíli po dvou hodinách
Jedeme na Nové Butovice. A další plošina. Naštěstí funguje. Autobusem sjíždíme na Anděl. Kdybychom měli zdravé nohy, stihli bychom stejnou trasu projet třikrát.