Vedení dopravního podniku o této nepříznivé situaci ví, ale tvrdí, že je zcela bezmocné.
Vedení firmy prohlašuje, že nemíní intervaly mezi jednotlivými spoji vůbec zkracovat. Argumentuje tvrzením, že má málo souprav metra, a že často musí ve špičkách nasazovat záložní vlaky, které by měly jezdit jen v případě havárie či poruchy jiné soupravy.
Na trase metra B proto dopravní podnik zavedl už dříve takzvaný pásmový provoz, kdy všechny vlaky nejezdí z konečné na konečnou, ale každý druhý vlak jede jen mezi Smíchovským nádražím a stanicí Českomoravská. Tím se prodlužují intervaly mezi vlaky v některých stanicích na dvojnásobek.
"Se zkrácením intervalu na trase B počítáme od začátku příštího roku, kdy už bychom měli mít k dispozici dostatečný počet nových i modernizovaných ruských souprav," míní mluvčí dopravního podniku Eva Dydová. Zároveň dodává, že nyní jezdí vlaky metra na trase B okolo sedmé hodiny ranní v rozmezí dvou a půl až tří minut.
Mimo špičku však intervaly několikanásobně narůstají a ani na dalších trasách metra - tedy na trase A a C - se intervaly měnit nebudou. Metro bude s nedostatkem vozů zápolit ještě několik let. Příčina tohoto palčivého problému je hlavně zpožděná dodávka dvaadvaceti nových souprav od konsorcia ČKD - Siemens - Adtranz.
Všech dvaadvacet objednaných souprav mělo na tratích pražského metra jezdit již od poloviny roku 1999, ale kvůli chybné privatizaci a následným finančním problémům společnosti ČKD Dopravní systémy se dodávka vagonů o tři roky zdržela.