Rychlík, ve kterém cestovalo asi 150 lidí, jel z Olomouce přes Staré Město a Břeclav do Brna. "Nehoda se stala na přejezdu chráněném světelnou signalizací a závorami. Na místě zjišťoval příčinu nehody a škody vrchní inspektor z Brna," uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Podle regionální mluvčí Českých drah Kateřiny Šubové vykolejila lokomotiva a přední vagon. Po nehodě regionální i dálkové vlaky musely zcela nahradit autobusy.
Dopravu na jedné koleji se podařilo obnovit před půl devátou, vlaky po ní projíždějí omezenou rychlostí. Spoje nabírají až půlhodinová zpoždění. Na zprovoznění druhé koleje se nadále pracuje.
Řidič náklaďáku stihl vyskočit, za nehodu zřejmě může
Nejpravděpodobnějším viníkem nehody je padesátiletý řidič kamionu z Polska. "Vjel na koleje, když závory vyjely nahoru a následně opět začaly sjíždět dolů. Světelná signalizace přitom byla podle svědků v provozu," řekla krajská policejní mluvčí Jana Bartíková.
Kamion zůstal stát mezi závorami. Řidič stihl ještě z vozu vyskočit a rozběhl se proti přijíždějícímu vlaku a máváním varoval strojvedoucího před neštěstím. Střetu už ale nikdo nemohl zabránit.
Lokomotiva odhodila návěs, který následně poškodil nádražní budovu. Při havárii nebyl nikdo zraněn.
"Poničeno je i kolejiště. Vyšetřování a vyprošťování soupravy potrvá několik hodin," dodal Vít Rušar z Hasičského záchranného sboru Zlínského kraje.
Vlak vykolejil podle Rušara jen předními nápravami. "Vlak i automobil bude vyprošťovat těžká technika. Bylo štěstí, že rychlík narazil jen do návěsu auta. Nestalo se tak nic cestujícím ani řidiči náklaďáku," poznamenal Rušar.
Podle redaktorky MF DNES, která byla na místě, je ve Spytihněvi zničená asi třetina zděné zastávky pro cestující, kde se v minulosti prodávaly lístky. "Na pražcích jsou vidět stopy po nehodě," uvedla.
Škoda může dosáhnout až sedmi milionů, naznačují dráhy
Ve vlaku cestovalo asi 150 lidí. "Nikomu se nic nestalo, nikdo si ani na nic nestěžoval. Všichni odcestovali náhradními autobusy," upřesnila mluvčí Šubová.
Dráhy už předběžně odhadly škody. Kromě vychýlených kolejí, částečně zbořené zastávky a roztrhaného kamionu jsou například na vlaku rozbitá okna, schůdky a také spodní část vozů.
"Jen u drah činí škoda asi šest a půl milionu korun, na kamionu je to pět set tisíc," doplnil Drápal z Drážní inspekce.