Během jízdy se podle cestujících ozývaly divné zvuky, vlak však jel stále dál. Pak se ozvala rána, světla ve vagonu zhasla, sklo řinčelo. Všude byl kouř a hrozný křik. Lidé plakali a modlili se za přežití. Na podlaze byla krev.
Vlak několikrát poskočil a svou zběsilou jízdu skončil v tunelu za stanicí. Vypukl menší požár. Dveře byly zaseklé a nešly otevřít. Cestující se pokoušeli rozbít okna a dostat se ven. Nakonec se to podařilo.
Řidič soupravy údajně hlásil problémy už několik stanic před místem nehody. Dispečink mu však údajně nařídil, aby pokračoval v jízdě až do stanice Holborn, kde bude vlak nahrazen jiným. Dva dny před nehodou byla havarovaná souprava podrobena pravidelné technické prohlídce. Žádné závady nalezeny nebyly.
V první chvíli všichni pomysleli na teroristický útok. Tuto možnost ale vyšetřovatelé odmítli jako první. Skutečné příčiny nehody se stále vyšetřují. To ale komplikuje londýnskou dopravu. Celá trasa je totiž z bezpečnostních důvodů uzavřena.
Vlaky na této trati převezou denně 600 tisíc pasažérů. Metro nahrazují autobusy a očekává se i zvýšení hustoty provozu na ostatních linkách metra. V části, kde se stala havárie, metro nepojede ještě několik týdnů.