Devětadvacetiletý kapitán spáchal sebevraždu v neděli ve svém bytě v Mykolajivu, kde byl nedávno jmenován velitelem místního vojenského letiště. Zemřel po převozu do nemocnice. Proč se rozhodl dobrovolně odejít ze světa, je nyní předmětem vyšetřování.
„Žádný vzkaz po sobě nezanechal. Když přijeli lékaři, tak byl naživu a byl schopen komunikovat. Nic ale neřekl, nikoho neobvinil, důvody nevysvětlil,“ řekl listu Ukrajinská pravda nejmenovaný zdroj obeznámený s vyšetřováním.
Další ukrajinská média s odkazem na informace rodiny uvádějí, že Vološin měl v poslední době deprese. Pilot, který byl vyznamenán medailí Za statečnost III. stupně, odešel z letectva před dvěma lety. Podle svých slov ze služebního platu nedokázal uživit své dvě děti.
Vološin po vypuknutí války na východě Ukrajiny podnikl třiatřicet misí v letounu Su-25, v němž útočil na pozice proruských separatistů. Rusové ho obvinili, že v polovině července sestřelil Boeing 777 společnosti Malaysia Airlines, v jehož troskách zahynulo 298 lidí.
14. října 2015 |
Vološin tvrdil, že osudný den žádný let neabsolvoval.“Bývalý kolega z armády jménem (Jevgenij) ) Agapov, strojní inženýr, nepravdivě svědčil proti mně,“ stěžoval si loni v dokumentu BBC. Agapov údajně tvrdil že Vološinův letoun nesl střely pro letecké souboje, zatímco Vološin trval na tom, že létal pouze se střelami vzduch - země.
V jeho tvrzeních ho podpořila i ukrajinská tajná služba SBU, zatímco Vyšetřovací výbor Ruska, který je obdobou amerického FBI, označil za věrohodné svědectví Agapova. Tvrzení strojního inženýra jsou v rozporu se závěrem mezinárodního týmu vyšetřovatelů, že letadlo bylo sestřeleno raketovým systémem Buk pocházejícím z Ruska, a to z oblasti, kterou měli pod kontrolou proruští povstalci.
9. září 2014 |