Vyplatí se dneska dělat videoobsah, nebo jde hlavně o image?
Po finanční stránce to sice není jednoduché a všichni víme, že videoobsah je na výrobu jeden z nejdražších mediálních útvarů, jaký existuje. MAFRA je ale natolik významným hráčem na trhu, že u videa musí být, takže to bereme jako investici do budoucna. A důležitá věc, u videa musíte vyrábět jak levné, tak drahé pořady, aby se to dalo rozumně ekonomicky ustát. Nemůžete mít jen drahé pořady, to prostě nejde.
Jak budete dále videoobsah zhodnocovat?
Tak jedna z možností, jak monetizovat videoobsah, je videoreklama. Pak můžete udělat placený přístup, což dělá VOYO, HBO, Netflix atd., nebo můžete prodávat na více platforem. My se snažíme o monetizaci videoreklamou a také jsme uzavřeli dohodu s televizí Prima, že jim prodáme některé seriály a oni je odvysílají na svých tematických kanálech. Teď jde hlavně o Prima COOL. Také se chystáme vydat naše seriály na DVD ve spolupráci s Bontonem. Snažíme se také o vstup do kin jako do další platformy.
Všichni hledají cestu jak uspět, všichni vědí, že se pohybujeme v České republice, která má zhruba deset milionů obyvatel. Musíme se přizpůsobovat těm deseti miliónům. Občas se ukáže nějaká cesta jako slepá, občas se ukáže jako dobrá. A my jsme rádi, že nám například ty seriály docela dobře fungují.
Kolik lidí seriály sleduje do konce, jaká je jejich dosledovanost? A jak se vám osvědčil formát?
U většiny dílů se dosledovanost pohybuje mezi 75 až 80 procenty. Je celkem logické, že od prvního do desátého dílu někteří lidé odpadnou. Na internetu samozřejmě nemůžete produkovat seriály, které mají televizní délku, lidé na internetu jsou mnohem méně trpěliví.
Který ze seriálů MAFRY byl zatím nejúspěšnější?
Tady není úplně jednoduchá odpověď, protože Single Lady byla natočena před tři čtvrtě rokem, Single Man je na webu teprve čtyři měsíce a postupně tam ta zhlédnutí stále sbírá. Ale myslím, že Single Lady je největší tahák.
Na ČSFD má ale lepší hodnocení Single Man, čím to je?
Tak Single Man je natočen více umělecky. Jednak je to režisérem, Vítek Karas si se Single Manem vyloženě vyhrál, vymazlil to, jednak je Single Lady prostě syrovější, hrubší materiál, tak se to točí jinak.
Seznam nedávno spustil vlastní televizi, kde mimo jiné běží i seriály Streamu. Myslíte, že uspěje?
Počkám si na to, jak dopadne vysílání Seznamu. Až budou oficiální čísla z měření peoplemetrů, pak můžeme hodnotit, jestli to vyšlo, nebo nevyšlo. Vidím to jako pokus o hledání cesty, hledání další platformy kromě internetu, ale myslím, že to finančně nikdy nemůže vyjít.
Řeknete něco víc k chystaným novinkám?
Vesničan je o tom, že se chlap, manažer, odstěhuje na vesnici a jako Pražák začne všem radit. Single Lady 2 bude o pokračování útrap, teď už ne ředitelky ÓČKA, ale šéfredaktorky magazínu pro maminky Máma a Mimi. A na podzim uvedeme seriál Hipster. Všechny připravované seriály mají skvělé obsazení.
Více se o chystaných seriálech dočtete zde. Web MediaHub.cz je součástí mediálního domu MAFRA.