Náměstek primátora Martin Hejl (ODS) nechtěl spekulovat, co toto šokující opatření způsobí. Zpomalí se výstavba pokračování trasy C ze stanice Nádraží Holešovice do Ládví, anebo město najde chybějící peníze ve svém rozpočtu? "Těžko teď asi někde seženeme padesát milionů korun. Nicméně je ale možné, že se dá změnit postup výstavby tak, aby i přes tento nečekaný problém ke zpoždění nedošlo. V tuto chvíli však ještě nevíme, jaký to bude mít vliv," řekl Hejl.
Prodloužení výstavby se děsí starosta Prahy 8 Josef Nosek. Podle něj lidé, kteří žijí v okolí stavby, velmi trpí hlukem stavebních strojů. "Snášejí to jenom proto, že jsme jim slíbili, že metro bude hotové včas a cestování městskou dopravou se podstatně zlepší," tvrdí starosta.
Pokud se výstavba skutečně zpozdí, obávám se defenestrace," tvrdí Nosek.
Technický náměstek Dopravního podniku Tomáš Jílek připustil, že pokud by stát zkrátil příspěvek na stavbu metra ještě v příštím roce, tak by první soupravy vyjely do Severního Města zřejmě později než v plánovaném termínu v roce 2004. Postup ministerstva rozčilil pražského poslance Tomáše Kladívka (ODS). "Budeme ve sněmovně důrazně žádat po ministru Jaromíru Schlingovi vysvětlení. Já se domnívám, že ministerstvo jedná protizákonně, protože nemá právo svévolně měnit schválený státní rozpočet," řekl.
Nový úsek z Nádraží Holešovice do Ďáblic bude mít dvě stanice, Kobylisy a dočasnou konečnou Ládví. Začátkem roku 2007 by měla být trasa C prodloužena až k letňanskému výstavišti.
Zpoždění "céčka" na severu Prahy může mít dominový efekt, protože teprve po jeho dokončení se začne stavět nová trasa D z Náměstí Míru do Nových Dvorů.