iDNES.cz

Vít Klusák (Český sen) on-line

velikost textu:
vydáno 10.6.2004 11:00
Slibovali lidem závratně nízké ceny. Nalákali je, aby jim místo slibovaného hypermarketu ukázali jen pouhé kulisy. Proč to udělali? Nechali jste se napálit i vy? Dotazy čtenářů iDNES zodpoví jeden z tvůrců filmu Český sen Vít Klusák.
OTÁZKA: Jake byly reakce "nachytaných" lidi? Zbil vas nekdo? Nejake vyhruzne dopisy nebyly? Tomáš
ODPOVĚĎ: Dobrý den! Dle reklamního principu jsem nucen odpovědět: to všechno naleznete ve filmu... A výhružné maily dostáváme, ale většinou jejich hrůzostrašnost rozpouští to množství pravopisných chyb. 10.6.2004 11:12
OTÁZKA: Kdy jste prisli s napadem Cesky sen realizovat? Jak dlouho tento projekt vznikal? Diky za odpoved. Roman
ODPOVĚĎ: Poprvé jsme se o tom bavili před čtyřmi lety. Vůbec jsem Remundu neznal, vyprávěl jsem mu o příbuzné mystifikaci mého kamaráda Petra Lorence a dali jsme si ruku na to, že uděláme vše proto, aby časem vznikl film. Intenzivně jsme se tím celým začali zabývat v lednu loňského roku, natáčení trvalo víc jak tři měsíce. 10.6.2004 11:16
OTÁZKA: Nedelali jste to vsechno JEN pro svou touhu zviditelnit se? Šárka
ODPOVĚĎ: Jasan! A taky pro peníze. 10.6.2004 11:17
OTÁZKA: Co ted mate v planu? Chystate nejaky podobny projekt? Projekt : vystrelit si z lidi? Karel
ODPOVĚĎ: SEN je pár dnů v kinech, chystáme se s filmem objet republiku a diskutovat s diváky. Bez nich a jejich odezvy nepovažujeme film za hotový. Musíme ho tedy dokončit. 10.6.2004 11:20
OTÁZKA: Film jsem videla, priznavam, ze mne velmi dobre pobavil...jen si stale utvarim nazor na to, co film vypovida o nasi spolecnosti a o tech co prisli na Letnou...spis mi jich je lito - dokazali nam, ze dobre vymyslena reklamni kampan funguje a ze je mezi nami dost tech, ktere zajima cena - pro nektere to muze byt sport pro jine hola nutnost? Co vy na to? Jaky je vas nazor, vas osobni zaver k filmu? Dekuji za odpoved. Petra H.
ODPOVĚĎ: Zuby nehty se bráníme náš film vykládat, když by ho šlo v pár větách charakterizovat (případně dokonce jeho vyznění), nemuseli bychom ho rok a půl vyrábět. Nemůžu Vás ale úplně odbýt - pro mě to je metafora prázdnosti, netvořivosti. Povrchnosti té naší i všech ostatních reklam, prázdnosti za kulisou, mělké reakce těch postižených, duté odezvy médií. 10.6.2004 11:25
OTÁZKA: Jaky je vas vztah k mediim? Vanda
ODPOVĚĎ: Mediální bouře kolem našeho projektu mi důkladně obnažila ty mechanismy. Bylo to poučlivé. Do médií musíte mluvit stručně, nejlépe všechno skandalizovat, přehánět a hlavně se nesnažit nic sdělit. 10.6.2004 11:28
OTÁZKA: Co vas v posledni dobe oslovilo na nasem filmovem poli? Co vas na dru¨hou stranu zcela znechutilo? Diky Polda
ODPOVĚĎ: Mám rád "Lásku shora" Petra Marka. Prolétla kiny a recenzenti ji včetně paní Spáčilové nemilosrdně odstřelili. Je to jeden z mála upřímných i proklatě vtipných filmů zároveň. / Znechucují mě ty Pánské jízdy aspol. 10.6.2004 11:33
OTÁZKA: Dokázal by jste obsluhovat lopatu a krumpáč? Franta7
ODPOVĚĎ: Máme zahradu. Na zahradě lopatu. Vedle stojí krumpáč. 10.6.2004 11:35
OTÁZKA: Dobrý den, vždy když se podaří nějaký žertík mě mám v případě, že se tomu směju nejenom já, fakt príma pocit. Cítili jste se naplněni, nebo pobaveni, případně zhnuseni ... ? Honza
ODPOVĚĎ: Celá ta organizace nás tak pohltila, že na legraci moc času nezbylo. Spíš si vybavuju pocit zodpovědnosti, strach o sebe, o kamery, o nějakého "zákazníka", že si zlomí nohu... Mám rád ty reflexe: "...celou dobu jsem se smál a pak mě zamrazilo..." Občas mě zaskočí, že se celé kino chechtá. 10.6.2004 11:39
OTÁZKA: Dobrý den, chtěl bych se zeptat, na kolik vyšel celý projekt a odkud jste na něj čerpali finance Petr
ODPOVĚĎ: Rozpočet činní 19 miliónů. Producent je společnost Hypermarket Film, kterou jsme za účelem výroby filmu založili s Filipem. Finanční vklad (1 mil.) jsme získali jako návratnou půjčku z Fondu ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie. Koproducenty jsou: Česká televize, Studio Mirage, Cinemasound a FAMU (škola přispěla jako na dva absolventské filmy). Ostatní peníze (cca 75%) pocházejí ze soukromého sektoru a jedná se o tzv. věcné plnění. Firma pověsila citylighty za to, že jsme jí umístili logo do závěrečných titulků. 10.6.2004 11:45
OTÁZKA: Není vám trapné podvést nejenom důchodce, ale i sociálně slabé lidi, vozitit se po těch nejslabších a nejzranitelnějších? Už byla na vás podané žaloba pro podvod, klamavou reklamu, nekalou soutěž atp? Špydla
ODPOVĚĎ: Říkáme tomu "mediální armáda babiček" - a máme na mysli ty fiktivní davy belhajících se důchodců, které z našich zákazníků vyrobili novináři záhy po "otevření naší kulisy". Jděte na film a suďte. Přijdete na to, že ti, kteří běží po louce, nejsou zápornými postavami, (které ovšem ve filmu nechybí!) 10.6.2004 11:53
OTÁZKA: Pánové klobouk dolů. Skvělá práce. Kdysi jsem o něčem podobném s přáteli v amatérské formě přemýšlel ale netroufli jsme si nakonec. Šlo o operaci U.F.O. jejímž tématem bylo přepadením malé vesničky výzkumným týmem vědcú sledujících návštěvu U.F.O. v jejich lokalitě. Příprava byla ale náročnější než jsme z počátku čekali a právní rozbor celé akce byl nepříznivý a tak jsme ji zrušili. Připravujete další podobné sondy do hloubky české duše? V Německu před nedávnem proběhl projekt jednoho prodejního řetězce se sportovním oblečením. Jeho reklamní kampaň spočívala v nabídce obléci se s velkou slevou přímo v obchodě pokud návštěvník na otevření obchodu přijde nahý. Výsledky byly ohromující. Nejvíce naháčů bylo ženského pohlaví ve věku 20-25let. Můžů přišlo relativně velmi málo - tedy nahých - většinou 15-28 let. Za to mužů v širokém spektru věku se přišlo pouze podívat nepřeberné množství. Myslím že by to byla také zajímavá studie...... Držím palce. Fakt je to dost dobré...... Tomage Blamage
ODPOVĚĎ: Díky. Reklamní agentura, která se podílela na kampani ČESKÉHO SNU, zvažovala vyhlásit "Kdo se dostaví na otevření SNU v pyžamu, získá slevu!" Právní rozbor nebyl příznivý. 10.6.2004 11:57
OTÁZKA: Preji hezky den, ... prosim odpovezte, nebylo vam lito invalidu a starych lidi, kteri take prijeli si u vas nakoupit ??? Kdyby vam nekdo nabidl penize na novy fil, vzali byste je a jeli na pripadnou schuzku ( ktera by samozrejme nebyla ale byl by to jen jeden velkej sprym ). Dekuji za odpovedi Petr
ODPOVĚĎ: Je mi líto těch starších, ke kterým se nikdy nedostane vysvětlení. Tedy těch, ke kterým se proboxovala reklama na hypermarket, ale už k nim nedoputují články v médiích a film. Pro ně zůstaneme podvodníky, kteří nesebrali odvahu se přiznat. 10.6.2004 12:00
OTÁZKA: Pane Klusáku, chtěl bych Vám poděkovat za sondu do duše mnoha českých občanů. Zajímalo by mě, kolik to stálo daňové poplatníky. Děkuji. Jura
ODPOVĚĎ: Daňové poplatníky to nestálo nic. Fond ČR pro podporu a rozvoj české kinematografie získává prostředky z lístků do kina: co lístek, to 1 Kč pro Fond. (Dále z prodejů filmů, které vlastní Národní filmový archiv.) Česká televize vybírá kocesionářské poplatky a pak - a to pozor - vydělává na reklamách! Jsme moc rádi, že je náš film z části financován samotnou reklamou. 10.6.2004 12:04
OTÁZKA: Nemám dotaz, jen bych vám chtěla vyjádřit podporu, byl to NÁPAD a za ten se vždycky nějak platí...snad se vás ty falešně-soucitné odsudky a řeči o ubových dańových poplatnících moc nedotýkají. Jsem přesvědčena, že jste citliví, spravedliví a přemýšliví lidé, a peníze ČT1 by měly být vynakládány právě na takovéto projekty s NÁPADEM...držím palce do další práce a těším se, až film uvidím. Alena
ODPOVĚĎ: Děkujeme. Jan Gogola, dramaturg filmu, pojmenová záslužnou úlohu ČT v projektu jejím vlastním - lehce pozměněným - reklamním sloganem: "Česká televize s Vámi i proti Vám!" 10.6.2004 12:07
OTÁZKA: Ahoj, zajímalo by mě... kdy jste tý reklamce řekli pravdu... protože nevěřím, že Vám nalítli a kampaň za X miliónů udělali kvůli páru obleků od Hugo Bosse? A jak jí zaplatíte? Z výnosu filmu? Nebo je to celý recipročka´? Jinak hezkej nápad a na film se už těším! Honza Honza
ODPOVĚĎ: Různě jsme mlžili. Nelhali, jen jsme celou pravdu odkrývali postupně. Ve filmu vystupuje několik lidí, kteří věří, že jsme majitelé hypermarketu. Viz scéna drezúry dětského sboru, který zpívá hyperhymnu z pera Tomáše Hanáka. 10.6.2004 12:12
OTÁZKA: Zdravím, možná (určitě) už jste na to odpovídal, ale kolik měl váš film zozpočet. Díky Honza
ODPOVĚĎ: Odpovídal. Zevrubnou odpověď brzo zavěsím na náš web www.ceskysen.cz 10.6.2004 12:13
OTÁZKA: Pojedete na MFF v Karlovych Varech? Jezdite nekam na filmove festivaly? Co vas na nich uchvacuje a co zase odrazuje? Dik. Marcel
ODPOVĚĎ: Do Varů jezdím, raději však mám Letní filmovou školu a nejradši Jihlavský festival (říjen). SEN bude ve Varech uveden v přehlídce českých filmů. 10.6.2004 12:16
OTÁZKA: Myslim si, že Váš film jen ukazuje jak jsme na tom jako národ s inteligemcí. Co myslíte Vy? Co jste si řikali, když bylo po všem? Děkuji. Anonym
ODPOVĚĎ: Omyl, neukazujeme, že je někdo blbej, ukazujeme, jak se systémově dělá, abyste zblbnul. Když bylo po všem, řekli jsme si: "Uf". 10.6.2004 12:18
OTÁZKA: Bylo to velmi dobré. Doufám, že najdete následovníky. Salvador
ODPOVĚĎ: Díky, následujte nás. 10.6.2004 12:19
OTÁZKA: Co rikate recenzi Mirky Spacilove. Me pripada presna. Pokud byste k ni nejakou konkretni vyhradu, moc by me zajimala. Franta
ODPOVĚĎ: Žádné výhrady! Jsem moc rád, že paní Spáčilová napsala, že jsme natočili "...nejlepší film roku." Proti tomu se přece nebudu ohrazovat, že? 10.6.2004 12:22
OTÁZKA: Baví Vás za peníze veřejnoprávní televize, dělat si z lidí prdel? Pseudointelektuální umělci rádi vysávají veřejné rozpočty, že:)? Natočte něco pořádného,...a hlavně ze soukromých zdrojů. Hezký den. Lukáš
ODPOVĚĎ: Námět zašlete na adresu poradne.filmy@ceskysen.cz 10.6.2004 12:24
OTÁZKA: Jen komentář: film jsem neviděl, ale vymysleli jste to super, jen tak dál....díky Michal
ODPOVĚĎ: Díky, využiju prostoru na odpověď na Vaši neotázku reklamně: Světozor hraje film s anglickými titulky! Dnes (čtvrtek 10. 6) a o víkendu (12., 13.) se ve Světozoru po projekci od 20.00 zúčastníme besedy s diváky. 10.6.2004 12:29
OTÁZKA: Nebali jste se nejakeho "prusaku" mezi verejnost, ze by vam na "otevreni" nikdo neprisel? Jarek
ODPOVĚĎ: Báli a opodstatněně. Někdo nás udal a Hospodářské noviny pár dnů před slavnostním otevřením otiskly zmatené upozornění, že jsme asi hypermarket České televize... 10.6.2004 12:31
OTÁZKA: Na jednu stranu jste upozornili na to, jak se člověk žene za vidinou levného nákupu a na druhé straně se vy ženete za penězi na tento film a za ziskem z něj, aby jste si sami mohli koupit "drahé" věci .. Nepřipadá vám to tak ? Ebo
ODPOVĚĎ: Ozvěte se, půjčím Vám na usmířenou svou jachtu. vit@ceskysen.cz 10.6.2004 12:33
OTÁZKA: Není vám trapné, zneužívat ke svým učelům lidi, kteří jsou na slevách (kterým se okázale vysmíváte) doslova závislí? Velká část společnosti (důchodci, civilkáři) žijí na hranici životního minima a rozdíl padesátikoruny na nákupu je doslova zásadní... Pavel Houdek
ODPOVĚĎ: Kdybych tak činil, bylo by mi to trapné. - Neviděl jste film, že? 10.6.2004 12:39
OTÁZKA: Včera jsem to viděl a trochu mě to zklamalo, přijde mi to hrozně opatrné, alibystické a nedotažené. Váš úprk před "nakupujícími" v první chvíli to myslím dokonale vystihuje. Proč se do toho pouštíte, když máte strach? kamila šukavá
ODPOVĚĎ: Strach se nedá předvídat. Stejně jako se nedá předvídat úprk patnácti set lidí po neposečené louce. Co je jisté dávno, že se alibismus nepíše s ypsilon. 10.6.2004 12:48
OTÁZKA: 1. Jak jde reklama na vas film dohromady s vasm brojenim proti reklame? 2. Upoutavka na vas film je inscenovana a jako reklama na "relity show" tedy lziva. Protoze film je pomerne nudny a pri otvirani Ceskeho snu jste meli strach, zadna dramaticka scena se tam neodehrala, tak jste si ji dotocili, abyste nalakali lidi. Zda se, ze lez je vase zakladni pracovni metoda. Budete take lhat o navstevnosti atd.? F
ODPOVĚĎ: 1. Jedná se o tzv. hyperztotožnění. (Dramaturg ČT: Ten film je tím, o čem je). Nekritizujeme manažery a reklamní průmysl zvenčí jako nezávislý pozorovatelé, ale převlékli jsme se za ně a na vlastní kůži zkoumáme, co ta (sociální i filmová) role obnáší. 2. Upoutávka na náš film je reklama. Štavnatá, hebká a svěží. 10.6.2004 12:54
OTÁZKA: Pane Klusáku, myslím, že se vysmíváte spoustě starých a sociálně slabých lidí, kteří prostě musí vyhledávat levné věci, aby se uživili, Není Vám hanba? Rena
ODPOVĚĎ: Jdu si stoupnou do kouta, odkud nedosáhnu na klávesnici - tedy díky a nashledanou! (Pište! www.ceskysen.cz, rubrika Ohlasy) 10.6.2004 12:56
zpět na osobnost