Obrázek Venuše umístila na Facebook samozvaná umělecká aktivistka Laura Ghiandaová, která se pak proti stažení fotografie čtyřikrát odvolávala. Její status kritizující jednání Facebooku z prosince 2017 sdílelo více než sedm tisíc uživatelů. Informuje o tom list The Art Newspaper.
Muzeum reagovalo na její status v lednu a požadovalo, aby Facebook fotografii Venuše povolil. „Naši návštěvníci si na nahotu sošky nikdy nestěžovali,“ řekl generální ředitel Christian Koeberl. „Není důvod nahotu Venuše z Willendorfu skrývat. Ani v muzeu, ani na sociálních sítích.“
Mluvčí Facebooku se v komentáři pro agenturu AFP za cenzuru obrázku omluvil a řekl, že došlo k chybě v interpretaci pravidel pro zobrazování reklamy. „Naše reklamní politika nedovoluje zobrazování nahoty, ale máme výjimku pro sochy. Takže i reklama s tímto obrázkem měla projít. Za chybu se omlouváme, už jsme inzerentovi dali vědět, že ji schvalujeme,“ uvedl.
Laura Ghiandaová nedávno odstartovala on-line petici, která po gigantovi sociálních sítích požaduje, aby změnil algoritmy cenzurující umění.