Reklamní agentura Saatchi and Saatchi vytvořila pro NSPCC kampaň v ceně tří milionů liber, jejímž cílem je alespoň trochu změnit společenské postoje lidí.
"Děti jsou objektem týrání.
Každý týden v jeho důsledku ve Spojeném království umírají až dvě děti. S takovými údaji nemůžeme žít. Cítíme, že přišel čas říci, že se v naší společnosti můžeme k dětem chovat lépe," říká Marian Roseová z NSPCC. Podle statistik, na které se NSPCC odvolává, je počet vražd dětí pětkrát vyšší než u zbytku populace, přičemž nejrizikovější skupinou jsou děti mladší dvanácti měsíců. Za sexuální trestné činy spáchané na dětech bylo odsouzeno 110 000 dospělých. Organizace zdůrazňuje, že děti jsou často bezmocnými oběťmi v rukou dospělých ve vlastních domovech.
Televizní šoty určené dospělým se snaží zobrazovat, co lidé cítí vůči týrání dětí. "Většinou se je snaží nevidět," říká Marian Roseová. V reklamách nejsou vidět žádní lidé, ale objevují se v nich symboly dětského světa od popových hvězd z dívčí skupiny Spice Girls přes fotbalový idol Alana Sheerera až po figurky akčních hrdinů. Většina z nich má zakryté oči před tím, co se děje kolem. "I my se občas bráníme vidět," říká hlas komentátora vyzývajícího obyvatele, aby pomohli skoncovat s krutostí vůči dětem a v případě potřeby zavolali na linku pomoci. Na plakátech stojí: "Krutost vůči dětem musí skončit. Úplně skončit." "Mezi lidmi převládá netečný postoj," říká John Rudaizky z reklamní agentury Saatchi and Saatchi. "Průzkumy prokázaly, že lidé mají dojem, že jde o problém někoho jiného a nějaké jiné třídy, ale bohužel týrání dětí postihuje celé společenské spektrum. Lidé říkají: A co máme dělat? Násilí tu bylo vždycky. Ale podle NSPCC by ho šlo zastavit, pokud se proti němu postaví celá společnost." Rudaizky připouští, že obrázky a myšlenky v reklamních šotech jeho společnosti jsou znepokojující. Jejich cílem je vyburcovat veřejnost, aby se ke kampani připojila ať již finanční pomocí, či prostým zvýšením pozornosti vůči možnému týrání dětí.
Marian Roseová popírá, že by reklamní kampaň upozorňující na týrání dětí využívala šokovou taktiku. "To není podoba šotů, co je šokující. To, čím jsou lidé šokováni, je skutečnost, že týrání dětí existuje. My se ho snažíme zobrazit velmi jemným a diskrétním způsobem."