Podařilo se také zprůjezdnit železniční trať, kterou od pondělního večera blokovala vykolejená lokomotiva.
Na přístupových silnicích i komunikacích ve městě stále leží silná vrstva uježděného sněhu. Operační štáb města se ale v podvečer shodl, že silnice jsou průjezdné.
Starostka tak mohla odvolat kalamitní stav. Na večer ale opět začalo hustě sněžit.
Operační štáb, který tvoří starostka, místostarosta a ředitel technických služeb, byl svolán speciálně kvůli sněhu.
"Ředitel služeb projel všechny silnice ve městě a potvrdil, že jsou sjízdné. Proto jsme ve tři hodiny odpoledne rozhodli, že již není důvod pro zachování kalamitního stavu,“ uvedla starostka Vejprt Jitka Gavdunová.
Zásobování obce fungovalo bez potíží. Odpoledne mířily do Vejprt i dalších vsí v okolí nákladní vozy s potravinami.
Přinese hustý sníh další pohromu?
Večer ale ve Vejprtech opět začalo silně sněžit. "Sněží dokonce více než při kalamitě na začátku týdne, proto máme dál pohotovost. Pokud se k tomu přidá i vítr, je možné, že kalamitní stav opět vyhlásíme," dodala starostka.
Všichni zdraví obyvatelé Vejprt uklízeli odpoledne před svým domem. Hasiči celý den jezdili od domu k domu a odsekávali ze střech nebezpečné rampouchy. "Bojím se, že přijde další kalamita," říká jeden z místních.
Co vůbec kalamitní stav znamená? "Není to žádná krize nebo dokonce ohrožení. Každá obec musí mít svůj plán zimní údržby, v němž stanoví, kdy a za jakých podmínek se uklízí ta která silnice. Pokud zjistí, že nemůže plnění plánu zajistit, nastává operativní řízení, lidově zvané kalamitní stav," vysvětlila Gavdunová.
Podle starostky se kalamitě nedá předejít. "K horám patří sníh, jsme na něj zvyklí, ale pak se najde nějaký turista s letními pneumatikami a zablokuje příjezdovou silnici do města. A ohrozí tím tři tisíce lidí. Co kdyby byl někdo z místních těžce nemocný?" zlobí se Gavdunová.
Železničáři vyprostili vykolejenou lokomotivu
Průjezdná je už i železniční trať do Vejprt. Po dvou dnech se železničářům podařilo odtáhnout vykolejenou lokomotivu, která v pondělí večer uvízla na trati z Chomutova kvůli metrovým závějím. Asi tři sta metrů od vykolejené lokomotivy uvízl v závějích i železniční pluh.
V osm hodin ráno k pluhu a lokomotivě nejprve dorazila parta patnácti pracovníků stavební firmy z Mostu. Lopatami odklízeli sníh. Půl hodiny po poledni přijel k lokomotivě i pomocný vlak z Ústí. Po půl čtvrté vyproštěnou lokomotivu zapřáhli a desetikilometrovou rychlostí s ní odjeli do Chomutova.