Pondělní stávkaKLAUS: Odbory zneužívají stávku k politickému vydírání |
Po jednání s odboráři generální ředitel DPP Martin Dvořák prohlásil, že vedení Dopravního podniku "vyvine veškerou snahu zajistit provoz metra formou dispečerského řízení při zachování bezpečnosti provozu a řídicích norem".
Při úspěchu tohoto plánu by mohlo podle Dvořáka jezdit metro zhruba v nedělních intervalech. Pracovníci Dopravního podniku budou v případě přeplnění nástupišť uzavírat vstupy do metra a otvírat je, až soupravy cestující z nástupišť odvezou. Informace o chodu stanic budou vysílány formou staničního hlášení.
Chod metra zajišťují desítky lidí. Kromě řidičů to jsou například odborníci starající se o eskalátory nebo vzduchotechniku či dozor na jednotlivých stanicích.
Odborářům se ale možnost, že by metro přece jen jezdilo, vůbec nelíbí. Varují, že vedení Dopravního podniku v takovém případě a s omezenými lidskými zdroji nedokáže zajistit bezpečnost cestujících a zaměstnanců.
Co se odborářům nelíbí na reformě penzí, daní a zdravotnictví |
Kdyby metro skutečně nejezdilo, bylo by to v jeho historii v obdobném rozsahu vůbec poprvé.
Železnice bude fungovat, ale vlaky nepojedou
Ministr dopravy Roman Šmerda doplnil, že hlavní problémy Prahu čekají na tazích, kudy jezdí hodně aut - tedy na Jižní spojce či na magistrále. Situaci budou monitorovat tři vrtulníky.
Bezpečnostní zařízení na železnici podle Šmerdy zůstanou v provozu. Tím nastane poněkud paradoxní stav. "Železnice bude fungovat se vším všudy, kromě toho, že nebudou jezdit vlaky," popsal jej ministr.