Situaci ve městě komplikoval fakt, že závada se objevila v době, kdy se nejvíce lidí vrací ze zaměstnání domů.
Ještě několik desítek minut však v dopravě vládl chaos, než trolejbusy začaly jezdit podle jízdního řádu.
Zkrat ve vedení zastavil trolejbusy
"Přetržené nosné lano u sportovní haly způsobilo zkrat a vyřadilo nám z provozu elektrickou měnírnu ve Školní ulici. I po odstranění této závady však v tuto chvíli někde dál zůstává na vedení zkrat a měnírnu nemůžeme zprovoznit," uvedl vedoucí provozu Dopravní společnosti Zlín - Otrokovice Pavel Nosálek.
Podotkl, že tak rozsáhlý výpadek v provozu městské dopravy Zlín nepamatuje už dlouhou dobu.
Jezdí aspoň autobusy
Dopravní společnost se pokoušela sehnat všechny své momentálně dostupné řidiče a nasadit na nejexponovanější linky autobusy.
"Nějaké autobusy jsme poslali na Jižní Svahy, něco jezdí do Otrokovic, čtyřiapadesátku jsme protáhli na Bartošovu čtvrť. Ale v plném rozsahu umrtvený trolejbusový provoz nejsme schopni nahradit," upozornil Nosálek.
Auto narazilo do trolejbusu
Policisté už zaznamenali i jednu dopravní nehodu, kdy osobní auto narazilo do stojícího trolejbusu na Gahurově ulici v centru města.
V krajním pravém pruhu zůstaly stát čtyři trolejbusy. Za nimi přibrzdilo jedno auta a druhé do něj zezadu narazilo. "Napálilo ho na trolejbus," upřesnil tiskový mluvčí zlínské policie Ivo Mitáček.
Nehoda se obešla bez zranění jen s hmotnými škodami. "Jiný problém jsme řešit nemuseli, motoristi si s neobvyklou situací poradili" podotkl tiskový mluvčí.
Trolejbusy ve Zlíně nejezdily hodinu a půl a město tak zažilo obrovský dopravní kolaps. (21.8.2001) |
Trolejbusy ve Zlíně - ilustrační foto |