Národní koordinátor digitalizace Zdeněk Duspiva na svém blogu upozornil, že i přes masivní kampaň stále existuje menšina lidí, kteří změnu příjmu televizního signálu nechávají na poslední chvíli.
"Na ně, stejně jako na starší lidi, kteří mají zpravidla největší potíže s praktickým provedením přechodu na digitál, se zaměřují posílené prvky finální fáze kampaně, včetně reklamy a mediálních či PR aktivit," píše Duspiva.
Diváci jsou na vypnutí analogu ve svém kraji upozorňováni několikerým způsobem. Pravděpodobně nejefektivnější způsob zvolily televize, které do rohu obrazovek umístily zvláštní piktogramy.
Změnu také v téměř sto šedesáti obcích a městech v okolí hlavního města oznámí tři vozy takzvané digihlídky. Vyjely 1. října a zpět do garáží zajedou 30. října po návratu z Lysé nad Labem. V každé obci se zdrží od třiceti minut od několika hodin v závislosti na počtu obyvatel.
Zastávky digihlídek |
"Dvoje klasické digihlídky, které jsou kontaktní složkou kampaně a pohybují se přímo v ulicích a vyvolávají interakci, rozdávají Diginoviny a jsou schopny reagovat na konkrétní dotazy. K tomu třetí, které rozváží informační materiály na městské úřady," uvedl Rostislav Starý z agentury, která propaguje digitalizaci.
Přepnutí prvního pražského vysílače, žižkovského, z analogu na digitál se neobešlo bez komplikací. Tisíce lidí koncem dubna přišly na čas o některé televizní kanály. Nyní by se tato situace neměla opakovat. Svědčí o tom i klid na Nově, která jinak patří mezi nejhlasitější kritiky digitalizace.
Její generální ředitel Petr Dvořák si stěžuje na nedostatečnou informovanost obyvatel a technické potíže, které tuto "revoluci v televizním vysílání" provázejí.
Kvůli tomu Nova minulý týden nevypnula analogové vysílání na Plzeňsku, i když jí to vládou schválený jízdní řád digitalizace nařizoval. Za televizní komerční jedničku se ale postavil Český telekomunikační úřad.