Mezi akcemi, které zákazníky přiměly k nákupu, patřil letos Den dopravy zdarma, uvádí zpráva společnosti Shoptet. Naopak během tzv. černého pátku nezaznamenali prodávající žádné velké změny. Lidé nakupují v e-shopech převážně během pracovního týdne, největší propady byly pravidelně v sobotu.
Vánoční sezóna začíná pro e-shopaře často již na přelomu září a října. „S blížícím se Štědrým dnem pak počet objednávek rostl. Nejvíce jsme jich letos zaznamenali 14. prosince. Byl to jeden z posledních dní, kdy jste jako zákazník měl jistotu, že objednané dárky z e-shopu opravdu dorazí včas,“ komentuje Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.
Různé marketingové akce, které měly nalákat zákazníky, se ne vždy setkaly s odezvou. Úspěšný byl Den dopravy zdarma, který proběhl 18. listopadu. Naopak tzv. černý pátek, populární především v USA, se v Čechám zatím zabydluje velmi pomalu. „V on-line obchodech se nakupovalo zejména během pracovního týdne, nejméně pak o sobotách. Je to často dáno tím, že lidé objednávají zboží v práci, kde si v klidu mohou vše rozmyslet. Víkendy patří rodině a přátelům,“ doplňuje Miroslav Uďan.
Češi letos v eshopech utratili okolo 80 miliard korun. Kromě klasik jako jsou telefony, televize, hračky a knížky se letos hodně prodávala nositelná elektronika (wearables), například chytré hodinky nebo interaktivní lyžařské brýle.