Reklamní síť R2B2 Multiscreen, která je postavena na principu programatického nákupu reklamního prostoru, si za svou dobu fungování dokázala vytvořit portfolio zahrnující 385 webů a 11 televizních stanic. Online reklama v síti se tak dostává na všechny hlavní obrazovky včetně televizní, konstatuje v tiskové zprávě Aleš Sekanina.
Počítač stále hlavní obrazovkou, mobil u poloviny vydavatelů
Počítač prozatím zůstává dominantní obrazovkou pro vydavatele, 80 % z nich monetizuje svůj prostor programatickou cestou právě přes počítač. Prodej reklamního prostoru na mobilních obrazovkách využívá polovina všech připojených vydavatelů, konkrétně 52 %. Jednatel společnosti Martin Čelikovský si je však jistý, že toto číslo poroste: „Vidíme zde velkou příležitost pro další růst. Zadavatelé reklamy už vědí, jak zacházet ve svém komunikačním mixu s mobilní návštěvností a proto obliba těchto formátů roste,” a dále dodává: „v tomto roce by měla mobilní reklama výrazně posílit. Už v loňském roce se podle sdružení IAB Europe zasadila o velký podíl na růstu online reklamy.”
R2B2 / Podíl vydavatelů, kteří nabízejí reklamu na daném zařízení v síti R2B2 Multiscreen
?Od rušivých reklam k nativní
S aktuálními zprávami o blokování rušivých reklam spoléhá R2B2 na vyšší investice zadavatelů do nativní reklamy. Tu podle společnosti využívá v její síti přesně polovina vydavatelů. Podle Martina Čelikovského je programatický trh už vyspělý: „Aktuálně dostupné formáty na českém trhu mají již své silné zastoupení a proto neočekáváme, že by měly přicházet nové, zvlášť když vezmeme v úvahu rozhodnutí některých subjektů omezovat agresivní formáty reklamy. Proto i zadavatelé se budou více otáčet k nativním formátům, které lze použít napříč obrazovkami.”
R2B2 / Podíl vydavatelů nabízejících jednotlivé online formáty v síti R2B2 Multiscreen
?7 let RTB v Česku
Nákup displayové reklamy aukčním modelem odstartovala v Česku společnost iBillboard, která jako první připojila své SSP do zahraničí. Záhy začalo u nás aktivně operovat také nejvýznamější evropské DSP od společnosti Adform. V loňském roce do programatického světa vstoupila v plné síle největší česká online společnost Seznam a letos to bude již třetí rok, kdy čeští televizní vysílatelé, dohromady se společností Hybrid company, rozvíjejí online nákup reklamního prostoru na televizních obrazovkách.