"Rozhodně bychom rádi, aby se zastávky na znamení objevily nejen u autobusů, ale i tramvají. Podrobně jsme to sice zatím s Dopravním podnikem ještě neřešili, nicméně, jak jsem řekl, rádi bychom to u některých stanic zavedli," řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Zavést nový režim na zastávkách umožňuje Ropidu novelizace Dopravního a návěstního předpisu pro tramvaje, který již podepsal generální ředitel Dopravního podniku. Účinnosti nabude 1. dubna 2012.
První zastávkou, která by zkušebně mohla začít fungovat na znamení, je stanice ČSAD Smíchov v Nádražní ulici na Smíchově. "Její vytíženost je opravdu malá, frekvence cestujících minimální. Navíc tu jezdí novější typy tramvají, u kterých by to nezpůsobilo žádné technické potíže," řekl Drápal.
Přivítali byste zastávky na znamení i pro tramvaje?
Po zavedení by pak zastávka fungovala ve zkušebním provozu a pokud by se nový režim osvědčil, byla by na znamení natrvalo. Potom by Ropid začal vytipovávat další zastávky, kde by měl nový režim smysl a nepůsobil by potíže nejen dopravci, ale i řidičům nebo chodcům.
Důvodem, proč chce společnost Ropid zastávky na znamení i pro tramvaje, je časová a ekonomická úspora. "Je to stejné jako s autobusy. Ušetří se čas i elektrická energie," dodal mluvčí.
Inspiraci zaměstnanci Ropidu hledali nejen v zahraničí, ale i v České republice. "Tramvajové zastávky na znamení fungují v Brně nebo Ostravě, v některých německých městech pak platí plošně, nejen u vybraných zastávek," řekl Drápal.
O tom, zda nakonec budou opravdu zavedeny, bude Ropid ještě jednat s Dopravním podnikem. Ten o plánu Ropidu zatím ještě nic neví.