"Před šesti lety připadal jeden nulový spot na 1201 spotů, v roce 2017 se už jeden nulový spot vyskytoval na každých 120 spotů. I kvůli tomu klesá televizním stanicím efektivnost příjmu z reklamy. Očekáváme tedy, že počet nulových spotů se bude nadále zvyšovat," uvedla jednatelka Atmedia Michaela Vasilová.
Češi v současnosti tráví před televizorem o sedm minut déle než v roce 2012, kdy proběhla první vlna digitalizace. Průměrný čas sledování televize se zvýšil na tři hodiny a 38 minut za den.
Lidé přitom mají v tuzemsku s přechodem z analogového vysílání na digitální vysílání na výběr ze stále více TV stanic, což se silně projevuje roztříštěnou sledovaností. Zatímco v roce 2012 tvořilo 80procentní podíl na sledovanosti osm stanic, loni bylo už třeba pro dosažení stejného podílu 13 stanic. V roce 2012 na tuzemském trhu fungovalo 28 televizních stanic, v roce 2017 jich už bylo 51. Podle Atmedia povede druhá vlna digitalizace k ještě větší fragmentaci televizního trhu a nárůstu nulových spotů.