Také druhé letadlo mířilo z letiště Newark do Buffala a patřilo stejnému majiteli - společnosti Continental Connection, uvedla televizní stanice CNN na svých webových stránkách. Let provozoval Colgan Air, tak jako tomu bylo v případě havarovaného letadla.
Druhý letoun byl Bombardier Dash 8 Q400, tedy stroj identický s letadlem, které tragicky havarovalo minulý týden krátce před přistáním na letišti v Buffalu. Na palubě tehdy zemřelo všech 49 lidí a jeden muž na zemi. Letoun totiž dopadl na obytný dům v městě Clarence.
přečtěte siLetadlo spadlo na dům u amerického Buffala, zemřelo 50 lidí |
"Pilot druhého letu Continental Connection z Newarku do Buffala hlásil vytváření mírné námrazy během letu. Doletěl do Buffala," řekl stanici CNN Steve Chealander z Národního úřadu pro bezpečnost v dopravě (NTSB).
Informace o silných mrazech a vytváření námrazy na křídlech letadel se objevily už krátce po nehodě. Podobné problémy hlásili i piloti některých dalších letadel v oblasti. Všichni ale bezpečně přistáli.
Místo leteckého neštěstí v Clarence poblíž Buffala
Vyšetřovatelé se proto teď soustředí právě na to, jak letoun a také posádka reagovali na možný problém s námrazou. "Piloti letounu krátce před neštěstím diskutovali "značné" vytváření námrazy na čelním skle kokpitu a křídlech," přiblížila NTSB po prvotním poslechu záznamu z černé skříňky.
Ze záznamu dále vyplynulo, že piloti zapnuli rozmrazovací systém 11 minut po vzlétnutí z Newarku a aktivní zůstal po celou dobu letu. "Vyšetřovatelé objevili většinu částí tohoto systému a prostudují ho, aby zjistili, zda fungoval správně," podotkl Chealander.
Dodal, že každý pilot, který v tragickou noc prolétal v okolí Buffala, už dostal dotazník zjišťující, jaké podmínky panovaly v oblasti.