V první disciplíně, jízdě do kopce, si borci spočítali čas, za který museli dojet na vrchol. Závodník přitom předem losoval dráhu a svou průměrnou rychlost. Druhé stanoviště "Malý mechanik" prověřovalo na čas technickou zdatnost účastníků. Po
deseti metrech jízdy museli na straně řidiče sejmout kolo, běžet s ním sto metrů tam i zpět, namontovat a opět zacouvat na start.
"Pořadatelé stihli demontáž i montáž za minutu a půl," dodal Kostík s tím, že jejich základní čas byl překonán. Výsledky akce však budou známy až v neděli. Závěrečnou disciplínou byla gastronomická soutěž v nalévání vody do tří různých necejchovaných skleniček. Úkolem soutěžících bylo co nejpřesněji trefit "hospodskou míru" lihovin 0,05 litru s následnou kontrolou v kalibrovaném válci. Třídenní akci ukončí v neděli tradiční jízda Boskovicemi v koloně, která bude pokračovat soutěží Miss Velorex. Stroje budou hodnoceny z hlediska celkového stavu a vybavení. Loni rozhodovalo o vítězi automobilové soutěže krásy zhruba 500 diváků, kteří
sledovali jízdu motorových tříkolek městem.
Populární vozítko Velorex zkonstruovali v roce 1936 bratři Mojmír a František Stránští. Sériová výroba byla zastavena v 70. letech poté, co do ulic postupně vyjelo asi 20.000 velorexů, z nichž mnohé šly na export do Polska, Německa a Maďarska.