Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Uvízlá mince přijde pražský Dopravní podnik draho

  4:03aktualizováno  4:03
Tu situaci jste už zřejmě zažili - vaši poslední minci "spolknul" automat na jízdenky. Cesta zpět k dvacetikoruně však není tak jednoduchá. Vyřízení reklamace navíc pražský Dopravní podnik stojí paradoxně dvojnásobně víc, než jaká je hodnota jízdenky MHD.
Automaty spolknou peníze 4700 cestujícím ročně. Ilustrační foto

Automaty spolknou peníze 4700 cestujícím ročně. Ilustrační foto

Svůj příběh redakci iDNES.cz popsal student Aleš z Prahy. Když se v srpnu vrátil z dovolené, chtěl si na Hlavním nádraží koupit lístek na jednu jízdu metrem.

"Dvacetikoruna zmizela v útrobách automatu, ale ten se tvářil jakoby nic. Neměl jsem už žádné drobné, tak jsem se vydal do budky hned vedle, aby mi peníze vrátili a já je mohl hodit do jiného," popsal své peripetie.

Pracovnice na přepážce mu ale sdělila, že ona peníze vrátit nemůže. Napsal tedy své jméno, adresu a požadovanou částku do listiny reklamací. Metrem pak jel načerno.

Na ztracenou dvacetikorunu po čase zapomněl. Začátkem září mu ale přišel dopis. "Vaši reklamaci uznáváme za oprávněnou. Dvacet korun vám zašleme ve složence," stálo na papíře.

Poštovní poukázka od Dopravního podniku

"A opravdu," směje se student, "o týden později přišla složenka na dvacku."

Dopravní podnik tedy zaplatil 7,50 za informační dopis a dalších 24 korun za poukázku typu B, aby Alešovi vrátil požadovanou částku.

Je to otázka serióznosti
V Praze se ročně registruje přibližně sedm tisíc závad výdejních automatů, z nichž něco málo přes tisíc způsobí vandalové.

Ročně automaty "spolknou" peníze podle informací Dopravního podniku 4700 lidem, na oprávněných reklamacích jim tak - opět v průměru - vyplatí 170 tisíc korun. Pokud by všem těmto lidem posílal DP dopis i složenku zaplatil by k tomu ještě přes 140 tisíc korun.

Podnik se přitom rozhoduje, kdy a jak má zdražit jízdné, protože mu chybějí peníze. Pražskému magistrátu už pomalu dochází trpělivost. Vadí mu, že musí společnost dotovat osmi miliardami korun ročně. - více zde

Nedalo by se tedy ušetřit zjednodušením reklamací? "Bereme to jako výraz naší serióznosti. Když zákazník reklamuje a jde o chybu na naší straně, musíme nést také náklady na její vyřízení. Nemůžeme ho nutit, aby například někam chodil," řekl iDNES.cz mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.

Peníze však pracovnice na přepážce vydávat nemohou. "Zákazník si ale může zvolit, zda mu peníze máme poslat složenkou, nebo rovnou na bankovní účet," dodal Pečený.

Jenže i v tomto případě Dopravní podnik pošle dopis s oznámením o kladném vyřízení reklamace. A ani bankovní převod není zadarmo.

Autor:


Hlavní zprávy

Nejčtenější



Další z rubriky

Otec propadl automatům, dva Jakubové pak vyhnali hazard z Jablonce

Z Jablonce nad Nisou musí zmizet hrací automaty, mohou zde zůstat jen kasina se...

Jakub Strnad ze sdružení Jablonec bez hazardu a opoziční zastupitel Jakub Macek jsou jedny z hlavních postav...

Fenomén Sobotka. Doma ve Vrchlabí ho do Senátu vybralo 90 procent voličů

Kandidát do Senátu za Trutnovsko Jan Sobotka (STAN) odevzdal svůj hlas ve...

Popularita vrchlabského starosty v jeho městě takřka nezná mezí. Potvrdily to senátní volby, v nichž Jan Sobotka ve...

Bez elektřiny je posledních sto padesát domácností, vlaky znovu jezdí

Hasiči v Ústeckém kraji vyjeli od čtvrtečního odpoledne do pátečního rána k 152...

Kvůli vichřici, která ve čtvrtek večer zasáhla Česko, zůstávalo v pátek po 19. hodině bez elektřiny ještě 150...

Najdete na iDNES.cz