Diskuze
Úřad objevil nové problémy 737 MAX, letadla zůstanou na zemi déle
Děkujeme za pochopení.
J19a74n 35V68a60l23o78u32c74h
Obávám se, že kdyby se tak do hloubky rýpali v jakékoli elektronice, museli by zakázat i provoz automatických praček,,,
T50o83m32á92š 36Z83e32m91á27n49e40k
Nejdůležitější věc pro ovládání letadla a hned několik problémů. To je pěkná ostuda.
Š44t66e47f73a16n 59F71r98i64č36a
Ta letadla se zřítila, a je zde názor kapitána Sullenbergera (ano, toho, který nouzově s Boeingem 737 dokázal před 10 lety přistát na řece Hudson), který přednesl v Kongresu USA. A jsou zde dvě situace, jedna, když jsou piloti nepoučeni, druhá jsou-li poučeni. Podle Sullenbergera měli piloti málo času na vyřešení situace. A on na simulátoru prošel všechny výstrahy, se kterými se museli vypořádat piloti Boeingů 737 MAX během tragických letů. Přitom věděl, co jej čeká. Před americkým Kongresem následně prohlásil, že se nediví, že pilotům došel čas ještě předtím, než stihli nastalé problémy úspěšně vyřešit. „Přestože jsem dopředu věděl, co se přesně stane, pochopil jsem, proč pilotům došel čas ještě před tím, než mohli problémy vyřešit,“ přiblížil svůj zážitek. Je velmi nepravděpodobné, že by se piloti jakýchkoli amerických aerolinek předtím setkali při tréninku na simulátoru s takovým scénářem,“
R90a58d19e18k 76D14o49l14e54ž48a82l
Mínus. Na vodu přistál s Airbusem.
R88o77m13a23n 82B25l49a98ž33e42k
Boeing se nám propadá do stále většího bahna. Aerolinky už doufám pochopily a zaplavily Airbus objednávkami na NEO.
O89d74s18t86r94a53n63ě17n33ý 20U24ž91i73v82a27t16e28l
E52r23i93k 90L60e55v88i43n60s32k43ý
Holt kdyz clovek dopustil, aby misto jeho rukou a nohou hybal rizenim software, tak jeste netusil, ze jednou bude normalni vyvijet software systemem "try and error".
P32e98t40r 92L30a66b29a43j
Docela se těším na oficiální zprávu od NTSB, proč tam vůbec ten MCAS instalovali.
Podle zkušebních pilotů na zahraničních serverech jsou vlastnosti MAXů a NG i bez MCAS prakticky stejné. Když jim bez jejich vědomí vypli MCAS, tak to piloti ani nepoznali.
Takže to skoro vypadá, jako by to udělali spíš jako obecný anti-stall systém, což třeba Airbus díky svému FBW má odjakživa. Ale zase na druhé straně prý Boeing popírá, že to bylo myšleno jako anti-stall. Opravdu by mě to hodně zajímalo.
A taky bylo zajímavé vědět, jestli je pravda to co zaznělo tady na Technetu, že použití jednoho čidla bylo proto, aby mohli systém prohlásit za nekritický.
Já jsem podobné zdůvodnění na zahraničních leteckých serverech nenašel.
Přitom je to podle mě dost podstatné - pokud to skutečně posadili na jediný senzor (který se navíc po každém letu přepínal na ten opačný), tak je to skutečně podvod. Pokud to ale nasadili na jeden jen protože situaci podcenili/nedocenili (navíc na začátku byla pravomoc MCASu výrazně omezenější), tak je to spíš jen hloupost konstruktérů.
Navíc když tajně (bez schválení FAA) zvýšili rozsah pravomocí MCAS (větší max. výchylka stabilizátoru, agresivnější chování), tak stejně tak mohli "načerno" zapojit i ten druhý senzor, nebo aspoň vyhodnocovat plausabilitu signálu z toho jednoho.
J67i26ř53í 59B90r41e59z77o62l21u48b10s97k42ý
Potřebovali splnit požadavky pro certifikaci, proto MCAS.
J80i80ř29í 75A98l38t29m29a53n
Zlatý časy, když od kniplu a pedálů vedly dozadu lanka.....
J44i31ř29í 84B33r79e30z71o16l62u82b48s11k97ý
Myslíte úplně přesně tak, jak to má 737?
P62e13t59r 11H76a35r32i21p32r45a88s28a59d 72H53a66j90i23č
Z toho se dá odvodit jediné. Boening nemá zvládnutý vývoj SW pro letadla. Kamarád pilot mě říkal, že se za letu občas musí některé systémy restartovat a jsou případy (příliš objektů v blízkosti), kdy se například musí vypínat autopilot. Nevím, jak si to tam řídí, ale ten SW je evidentně zmatlaný. Asi používají agilní metodiky.
O72d19s38t70r56a35n97ě42n49ý 41U46ž24i93v78a81t65e72l
V49l37a52d93i30m32i97r 83H94o15l30y
Nejen Evropa.
Tu kraksnu si objednaly aerolinky z celého světa.
Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV
S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo...
Z jaderné triády zbyly Britům už jen ponorky. A ty musejí posílit
Jadernou triádu tvoří strategické bombardéry s jadernými zbraněmi, mezikontinentální balistické...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Rusko zastavilo odlet na ISS s první Běloruskou, letět měla i Američanka
Ve čtvrtek 21. března se necelých deset minut před půl třetí odpoledne měla vydat na Mezinárodní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Načapali jsme otesánka, který se velkého sousta nezalekne. Boeing 747-400F
Poté, co na Letiště Václava Havla Praha přestaly v barvách Qatar Airways létat nákladní Boeingy...
Dočasná raketa se po téměř 70 letech loučí. Nyní startuje naposledy
Tento čtvrtek stojí na startovací rampě mysu Canaveral poslední potomek raket Thor, nosič Delta IV...
Američané odepsali modul, který je vrátil po půl století na Měsíc
Od začátku letošního roku je na Měsíci a kolem něj poměrně rušno. Vedle řady sond, které zamířily...
Hlučínsko patří nám. Před 100 lety byl podepsán definitivní protokol o hranici
Před 100 lety definitivně skončily tahanice o československo-německé hranice. 28. března 1924 byl...
Úspěšný let prototypu XB-1 vrací do hry cestování nadzvukovou rychlostí
Po více než dvaceti letech, od ukončení provozu letounu Concorde, se možná opět dočkáme nadzvukové...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!