"Jedna z našich úřednic, která má na starost právě tuhle agendu, je na mateřské dovolené. My jsme se rozhodli, že na její místo nebudeme nikoho dalšího přijímat. Proto se výběr poplatků začne připravovat, až se úřednice vrátí," popsal starosta Petr Pípal.
Nový úředník by totiž musel projít několikaměsíčním školením ministerstva vnitra a radnice navíc nechce riskovat, že by si nováček neporadil se složitou agendou obnášející například systém sankcí pro neplatiče. Dubí tak raději bude dál platit jako dosud svoz odpadu z městské kasy.
Lidé se ale z odkladu nebudou radovat dlouho. Úřednice se na radnici vrátí už počátkem příštího roku a hned začne placení odpadů připravovat. Město tak poplatky stihne vybírat už od 1. ledna 2013. Jejich výši ještě radnice nestanovila, ale bude se pohybovat mezi 500 až 700 korunami.
"Uložení na skládku nás bude v roce 2013 stát asi 4,5 milionu korun. K tomu musíme připočítat administrativní náklady, které se budou blížit k milionu korun, protože budeme muset posílat všem osmi tisícům obyvatel dvakrát ročně složenku. Musíme počítat s upomínkami, čtvrtina lidí nezaplatí, což je 43 korun za jeden dopis a budou jich dva tisíce," vypočítává starosta Pípal.