Marketingový ředitel společnosti Unilever, Keith Weed, na festivalu Cannes Lions oznámil, že Unilever nebude pracovat s takovými osobami, které ovlivňují nákupní chování lidí a na dosažení svých cílů si na sociálních sítích kupují followery. Tento závazek je součástí boje proti podvodům v digitálním prostředí.
"Ve společnosti Unilever se domníváme, že influenceři sice jsou důležitým způsobem, jak oslovit spotřebitele a rozšiřovat značky, protože jejich moc pochází z hlubokého, autentického a přímého spojení s lidmi, ale určité praktiky, jako kupování followerů, mohou snadno narušit tyto vztahy", řekl pro portál Campaignlive Weed.
Dodal, že součástí závazku - obnovit důvěru v digitální prostředí - je i, že nebude pracovat s platformami, které podněcují nenávist, rozdělují společnost nebo nedokážou chránit děti. Podvody s takovými osobami byly identifikovány jako rostoucí problém reklamního průmyslu.
Tři závazky společnosti Unilever jsou:
1. Transparentnost influencerů: společnost Unilever nebude pracovat s influencery, kteří kupují followery.
2. Transparentnost značek: značky Unilever nikdy nebudou kupovat followery.
3. Transparentnost platforem: společnost Unilever bude upřednostňovat partnery, kteří zvyšují transparentnost a pomáhají odstraňovat špatné postupy v celém prostředí.